Cityfesten

Då var man hemma igen efter en hel helgs festande.
I fredags åkte jag, Sara, Jullan och Malin upp till Gävle med bilen och gick till Brynäs på förfest. Vi gick däremot därifrån ganska snabbt eftersom alla inte trivdes, men jag hade iallafall trevligt!
Kvällen fortsatte ute på stan, träffade på Mupp-Martin som var för länge sedan jag träffade. Träffade även på annat gott folk, som klassisar och andra : ) Åkte putt-putt-tåget och sprang runt vilse som vanligt och vet kanppt var kvällen tog vägen. Den tog iallafall slut alldeles för fort!
Natten tillbringades i bilen, så man hade både ryggskott, nackspärr och platt-arsle när man vaknade. Men tak över huvudet hade man iallafall, så man kan ju inte klaga.
Dagen efter åkte jag från Gävle till Tobo, och var där hela dagen. Jätte fint väder, men för varmt för att må bra när man är bakis. Hur som helst så gick jag, Hanna och Charlotte på Tobo-IF 100års middagen, och satt och förfestade med alla gamligar : ) Det var också trevligt, så jag känner att det skulle ha varit värt att stanna där på kvällen, eftersom det var lite senare som alla ungdomar kom. Men det kanske var lika bra att jag inte stannade..?
"Men är det du? Från Östervåla? Dig såg jag ju förra helgen i ett tält!"  - Eh, jotack.
Sen fick vi skjuts av Bergan till tåget mot Gävle istället, så blev det vidare-förfest där. Jag fick nog i mig lite för mycket dricka av boysen där, så jag har inte så starkt minne av när vi kom fram till Gävle.. Men man känner ju såhär dagen efter om man hade det roligt eller inte på kvällen, och jag vet att jag hade det kul med Tellitubies : )
Jag vet iallafall att jag var norsk hela kvällen, hette Trine Olsen och kom ifrån Trondheim. Det som var det bästa var att ALLA gick på det, vilket bevisar att jag var suverän på norska! :D Det fick vi ett gott skratt åt idag, när vissa fortfarande trodde att jag kom från Norge.
- "Vet du vad ett tryne är?"
- "Naj"
- "Det är en sån här som grisar *nöff nöff* har i ansiktet. Förstår du nu då?"

Idag har jag mest ätit. Först på Max (ett helt mål), sen pizza här hemma i Våla. Men man får faktiskt ha sådana dagar ibland!

Sammanfattningsvis har jag haft en jätte bra och rolig helg, men känner att jag har en enorm längtan efter en KRITVIT-helg.

Bilder, från början till slut
image552image553
image550image559image543image560
image548image555image556

image549
image541image557
image542
image545
image546image558
image547image551

Fler bilder kommer inom kort. Jag undvek nämligen att ha med mig kameran ut den här gången, pga tappa-bort-risk!


Vad ska man säga mer än att sliten bara är förnamnet . .
Ser inte fram emot att jobba imorgon.

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0