Svamp-och blåbärsplockande

Våran svamp-plockar-dag såg inte så lovande ut i början. Vi hittade alla svampar utom kantareller..

image580
Vit flugsvamp ska man inte äta (Lägg märke till blä-larven)

image588
Inte den röda flugsvampen heller

image581
Tickor är nog inte heller så bra att lägga på mackan..

image585
En fin blåklocka hittade vi på

MEN VAR ÄR HERR KANTARELL?

image586
Till och med Jeppe hjälpte till och letade

image582
Nej, det var visst bara en fingersvamp..

image579
NÄMEN! DÄR HAR VI HAN!

image583
Skogsvistelsen slutade tillslut med en del kantareller...

image584
...och blåbär

image587
...och en objuden gäst...

...som vi gjorde kantarallmacka och blåbär med mjölk av. Mumsigt värre! (ja, vi gjorde ju inte mat av skalbaggen förstås)

Jag kom precis att tänka på att det här ser ut att vara typiskt höstbilder.. Deprimerande.

Sweet dreams babes :)

Kommentarer
Postat av: sara

MEN DET GÖR DET VÄL!? Eftersom jag höll detta när det bara var 20 dagar kvar i skolan så :P och jag lärde ju inte ändra på de liksom. Grattis till svamparna!

2007-08-15 @ 09:04:06
URL: http://sararan.blogg.se
Postat av: sara

ja men visst var det så hörredu ;) men inte så lätt att förstå när man heter elin lenartsson! Ja skoja inte, jag tycker vi borde gå in till apollo någon gång i nästa vecka och kolla priser!? jag vill ha sol bad och fest NYSS

2007-08-15 @ 10:35:39
URL: http://sararan.blogg.se

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0