Året som gått

Ja, då var det dags för en sammanfattning av år 2007.
(klicka på bilderna för att få dem större)

Januari
Året börjar med att skolan la en väldigt stor press på oss alla. Projektarbetet skulle vara halvgjort, men vi hade inte ens börjat. Press, stress och åter stress. En annan som tydligen också råkat ut för någon slags press/stress var min bror Eric, som inte alls mådde bra för tillfället. Tur som det var gick det över, för honom. Månaden avslutades med att Robin och jag skämde bort oss själva med att åka iväg till Thailand, Phuket. Min bästa resa någonsin.
   

Februari
I mitten av februari kom vi hem, bruna och fina, från Thailand. Livet kändes genast grått och trist. Det var ju så underbart i Thailand! Men nu var det dags för skola och slit igen. Resten av månaden tillägnades bara till prov och extrajobbet, som tog mycket kraft ur en.

Mars
Mars är den månaden som jag kommer ihåg minst av. Antagligen var det bara skolan som gällde, och jobbet. Krogen blev det också ganska mycket. Det var liksom ett sätt att komma bort från allt, ett sätt att ha roligt på. Och visst, roligt hade jag : ) Med mina vänner går det inte att ha annat än roligt!

   

April
Jag blev 19 år. Världens tråkigaste ålder. En mitt-i-mellan ålder. Men men, födelsedag som födelsedag anser jag! Det är ju alltid kul att bli lite uppvaktad : )  Hur som helst så fortsatte skolan att sätta krav på en och nu var det även dags för att börja söka sommarjobb. 

Maj
Yes, projektarbetet skulle vara klart, och vi hann konstigt nog. En stor del av pressen släppte. Dock fanns ändå den där konstiga känslan kvar inom mig. Hur skulle allt bli? Jag var som en förvirrad själ hela jag och jag är ledsen att det gick ut över fel person.
Men nu var det dags för alla stundentskivor att sätta igång. Tyvärr hade jag inte tid att gå på några fler än våran egna, som däremot blev hur bra som helst! Mina underbara klassisar gjorde denna kväll hellyckad!
   

Juni
STUDENTEN! Bland den roligaste dagen i mitt liv. Vi hade otroligt kul den dagen, och kvällen, trots att våran vagn stod ute på en åker i över en timme, så att allt folk hann försvinna ur lilla Tierp när vi kom fram. Men vi gjorde det bästa av situationen och hade det jäkligt mysigt där ute : ) Det kändes lite sorgligt att behöva lämna alla. Dock blev det mindre smärtsamt än vad jag trodde. Vissa av oss håller kontakten och så hoppas jag att det alltid kommer att vara!
   
Direkt efter skolan började jag även jobba på Munters i Tobo, där jag även fick lära känna söta Hanna, Charlotte & Evelina. Det blev även midsommarafton, vilken blev lite annorlunda. Blev singel & mer behöver ni inte veta tycker jag : )

Juli
Jobbade hela juli, men var ledig varje onsdag till endast en anledning: (Jag erkänner!) - Ön! Där var det stort galej varje tisdag, och som vanligt var det ruskigt kul där. På Ön har man nästan alltid ett säkert kort på att få kul. Fick min första rejäla ångest när jag vaknade dagen efter utan mobil, kamera & plånbok. Yey. Men tur som jag har kommer de alltid (?) till rätta!  
   
Det sista vi gjorde i juli var att åka upp med Yran-tåget till Östersund! Sommarens roligaste men mest slitna helg!
    

Augusti
Augusti började med att vi (jag) hallucinerade mig bort i Öregrund. Det är nog bara några få som förstår vitsen med det : ) Annars jobbade jag på som vanligt. Caschen dom gick in på bankkontot och jag var värdelös på att spara. Eller rättare sagt, jag var duktig på att slösa!
Cityfesten blev det även över en helg, sen vidare till Turkiet - Alanya! Helt ofattbart roligt. Beachparty, dansa på bardiskar,våran egna bartender Karlos, nattdopp, dimma, shopping, sol & bad. Där kändes det som att en vecka var alldeles för kort. Minst en till skulle sitta fint, men det tar vi igen nästa gång!
    
Direkt efter resan började jag även på mitt nya jobb - på GE Healthcare där jag fick en visstidsanställning på först 3 veckor, som sedan blev förlängt till 7.

September
September tillbringades mest på jobbet. Det var nog den månaden som jag gjorde av med minst pengar, och jag har faktiskt inget speciellt minne från den månaden mer än att träningen började igen, och vi var ut rätt mycket med jobbet & så.

Oktober
Jobbet återstod fortfarande & man hade börjat komma i form igen efter sommarens galenskaper. Dock var det inte slut än - Hanna, jag & Sara tog vårat pick & pack och drog till Göteborg över en helg. Där var det Lars Winnerbäck som var huvudpunkten. Vi gick nämligen på hans konsert som var magisk. Alla hans nya låtar satt som fastlimmade på minnet & stämningen var helt kanon. Därefter gjorde vi Gbg:s krogar osäkra, och låg även i sviten på hotellet. Lyxhelg!
    

November
Eftersom anställningen på GE tog slut lagom till November, fick jag ett nytt jobb. Den här gången på Kronofogden där jag fick lära känna söta Unni! Som ni kanske vet gjorde vi våra egentligen ganska trista-dagar, till helt rätt-roliga-dagar. Vi fick även alla julklappar köpta i tid, pga att vi jobbade mitt i stan. Praktiskt! Annars hände det inte så jätte mycket denna gråa månad. Men med vänner som guld flyter händelselösa månader på väldigt bra ändå!
    

December
En månad går fort. December gick ännu snabbare! Jobb, jobb & jobb. Vänner, vänner & vänner. Ungefär så såg december ut. Det blev julafton och idag är det nyårsafton, som kommer att firas med middag hos Sara och därefter fest på Hotell Linné, där b la Linda & Lina har 20-års fest! 


Jag märker nu efter att jag har skrivit ihop allt det här, att år 2007 har varit ett väldigt bra & händelserikt år!
Jag hoppas, och vet, att 2008 kommer att bli minst lika spännande!

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: Emsan

Kul med en sammanfattning! Jag skäms, för jag skulle inte komma ihåg vad jag gjorde förra månaden. Nästan.. Haha!
Gott nytt år! Hoppas du får det trevligt ikväll!

2007-12-31 @ 12:29:08
URL: http://www.emmaa86.blogg.se
Postat av: Lina

Åh, vilket mysigt år du verkar ha haft! Två resor och massor av skojj! Ska åka i år istället, har vi planerat så det ksa bli kul att komma från Sverige!

2008-01-01 @ 15:09:31
URL: http://linaveronica.blogg.se
Postat av: Hanna

Du är så fixig kära Elin :)Hade du kul igår?

2008-01-01 @ 15:16:04
URL: http://ladystardust.blogg.se
Postat av: Lina

Ja! Vi hade skitkul!

Vi ska nog åka tillbaka till Rhodos, eller så blir det något annat runt Medelhavet tror jag! Min pojkvän vill åka till Thailand, som jag också vill men mitt astro sa att jag ska hålla mig i Europa och jag är en tönt och tror på sånt! HAHA!!!

2008-01-01 @ 20:58:36
URL: http://linaveronica.blogg.se

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0