Det är svårt att önska på beställning

Min önskelista har blivit väldigt kort i år.

- Pengar
- Rostfri vattenkokare
- Underkläder


Jag kommer ihåg när jag var liten, ungefär i den åldern när jag slutade leka med dockor. Då kunde min önskelista bestå av 10 fulla A4 ark som såg ut ungefär så här:

- Kläder
- Pengar, hellre så många tior eller femmor som möjligt istället för sedlar
- Brevpapper, luktsudd, pennor, pennvässare
- En egen häst, en egen hund, en kanin
- Spice Girls nya cd-skiva, Backstreet Boys nya, Aquas nya skiva
- Hårsspännen, diadem, hårband, snoddar

- Pyamas, nattlinne, morgonrock
- Snälla föräldrar, snälla brorsor (!!)
- En resa till
Disney World
- En ny ryggsäck, en klocka, nya skor
- 2 kg GODIS

Ja, det fanns verkligen massvis man ville ha då. Trots det känns det som att man behöver mer nu, men hur svårt är det inte att komma på vad man behöver på beställning? Mitt i sommaren vet man massor med grejer man vill ha & behöver. Likaså vad andra behöver. Men när det väl är dags att önska sig något, och  när det väl är dags att köpa julklappar - då är det näst intill omöjligt..
Nä, tackar vet jag småbarn som vill ha allt!


image1242

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0