Varning för Sunny Beach

Det är många som åker till Bulgarien, Sunny Beach nu på sommarlovet, semestern och ledigheten. Sunny Beach är ett mysigt ställe med mycket och billig (!) shopping, fina stränder och festande hela natten lång. Låter som en dröm, huh? Det sägs att Sunny Beach har förvandlats till det nya Ibiza. Många åker alltså bara dit för en grej.. (behöver inte nämna vad, men det märktes när vi var där :P)

image365

Jag har läst i aftonbladet, expressen osv. de senaste dagarna och överallt står det om hur ungdomar super ihjäl sig, blir drogade,  f*ckar sönder sig själva - you name it.
Eftersom vi tjejer var där sommaren 2006, så vet jag vad det handlar om - sprit, sprit, sprit, överallt. Och billig sådan, dessutom. Man får tag på hur många flaskor som helst, 1 liter vodka för 20-30 kr, överallt..

Idag stod det om en svensk kille på 24 år som blivit dödad av ett par krogvakter. Var är världen påväg?

"Många råkar illa ut
På Europeiska reseförsäkringar har man märkt hur allt fler svenskar hamnat i trubbel i Bulgarien.
- De blir av med pengar och får piller i drinkarna. Och de som åker för att festa råkar alltid mera illa ut än andra, säger Helen Hellströmer på Europeiska."
/
Aftonbladet  17-07-2007


Eftersom jag själv var med om lite "dåliga händelser" där nere, så varnar jag speciellt er som beställer drinkar. Ha alltid koll på vad som hälls i glaset, och ställ aldrig ifrån er glaset. Jag vet att det inte är så kul att vakna upp i sina egna spyor med en bulgarisk doktor framför sig.. Jag varnar er!!  

Jag är absolut inte emot att man ska åka dit, men var bara försiktig. Vi var försiktiga tyckte vi, men tydligen inte tillräckligt.. Jag skulle gärna kunna åka dit igen, men man blir ju lite skärrad över att läsa om allt som händer.

Kommentarer
Postat av: sara

håller med dej totalt elin. det är lite läskigt när man läser om det, för det är en helt annan sak och vara här i sverige och läsa om det om man jämför med hur det var att vara där nere. sånt tänkte man inte ens på där nere tyvärr. man trodde allt var så säkert och lugnt, men vi hade nog bara tur under vissa omständigheter faktiskt. skulle vi åka igen skulle jag nog vara dubbelt så försiktig!

2007-07-17 @ 13:34:27
URL: http://sararan.blogg.se

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0