Vattenkrig

Idag var det som sagt vattenkrig. Riktigt kul var det, och blött!

Eftersom Lisa och jag kom till skolan vid 10 snåret, så hade de andra redan hunnit byggt upp en plan: - Naturarna & Teknikarna mot Samhällarna. Det värsta var att det bara var Lisa och jag som var samhällare :P Resten av klassen svek, tråkmånsar!
Så fort vi stack ut huvuderna genom dörren så hör man världens vrål: "Där är sammarna! Waaaaaaaaaah" Typ 20 st kom som huliganer mot oss två, och inom loppet av 2 sekunder var vi så blöta som man kan bli. Inte en prick var torr någonstans på kroppen.
Sen var det bara att satsa stenhårt för att försöka hämnas och försvara våran klass.
Om vi vann eller inte, det är en annan femma : ) Gurgen, Walldén och Rolin kom tillslut iofs, så de hjälpte även till att kriga.
Tillslut spårade allting ut, så alla krigade mot alla. Till och med Lisa och jag. Våra ballonger var kassa! De gick inte sönder när man kastade dem, och Lisas axel höll på gå ur led när jag kastade på henne, haha. Tvåorna kom dessutom och förstörde.. det är faktiskt treornas vattenkrig : (


Först använde jag mig av en sån här pistol,
som sedan övergick till hinkar med vatten.
Det gav bättre effekt!

Efter allt åt Lisa & jag jordgubbar och satt i solen och torkade. Det var mysigt, men kallt. Det tog lång tid innan man torkade kan jag lova!
________

Nu är allt fixat tills imorgon. Traktor med släp, dricka, kläder och festplats.
Man går bara och räknar ner timmarna. 11 timmar kvar tills jag ska upp.

Ikväll blir det ett tidigt sängbesök. Jag måste gå upp 03.30 imorgon, och jag måste vara utvilad så att jag orkar med hela dagen, kvällen och natten.

Ha en bra dag!

Blä på egon.

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0