Aloe Vera

HEJ.
Igår skulle jag träna, ja. Men så blev det inte. Istället blev det film (rysare som var väldigt B-ig) och självklart kom gottegrisarna fram när vi stod och valde film, så jag kan säga att jag har lite ångest idag över att jag inte åkte iväg och tränade istället. :P Men men, jag ska köra ett pass Platt mage och Stark rygg nu istället, efter promenaden med Jeppe.

Mamma kom hem med en Aloe Vera växt till mig idag, som ska få stå i mitt fönster. Om ni inte visste det innan så kan jag säga det nu. Att Aloe Vera-liljeväxten läker sår och vårdar huden. Det är den trögflytande, gröna gelén som gömmer sig inuti bladen som används. Att bryta av ett blad och trycka innehållet mot ett sår sägs få såret att läka fortare. Det kan även användas mot insektsbett, eksem, finnar, brännskador, torr hy mm. Det finns massvis med hälsoprodukter som innehåller Aloe Vera! Även juicer att dricka som ska rena kroppen från slaggprodukter, verka uppiggande och verka mot bla psoriasis. Jag kan lova att det smakar blä, men det blir en vanesak.

Så nu ska min nya växt få stå och växa på sig lite, så kommer den säkert bli använd inom en snar framtid.

image1056

Dessutom kan jag säga att Aloe Vera-läppsylet som jag köpte för 2 veckor sedan är bland det bästa jag har testat. Lukten är väl kanske inte sådär jätte god, lite mint blandat med någon krydda, men den är jätte vårdande för huden! Och det är väl det som man ska prioritera i första hand. Det kostar lite mer än ett vanligt läppsyl, men man får ju vad man betalar för, eller hur?

image1055image1057


Kommentarer
Postat av: Hanna

Läppsyl med solskyddsfaktor och allt :) Ja, de är i Uppsala.. Fyrishov! Vi tänkte äta på Java som ligger där bredvid, innan.. Och liksom get lite drunk innan matchen maybe if it's possible ;)

2007-11-06 @ 14:01:02
URL: http://ladystardust.blogg.se
Postat av: sara trött som en gnu

ALOEVERA IS THE SHIT ;) Hoppas verkligen du blir typ nutritist elller ngn mysko "naturläkemedelkvinna" när du blir stor, då blir vi konkurrenter :) men då är 23e bokad som innebandyjavadrickamassavinkväll :)

2007-11-06 @ 14:14:44
Postat av: Hanna

Det är Storvreta mot Helsingborg.. :D Härligt härligt.. Självklart drar vi vidare sen.. Det blir great!! :D

2007-11-06 @ 14:29:30
URL: http://ladystardust.blogg.se
Postat av: Else

Hej, ledsen för att jag varit seg på att svara. Rensa fisk har man inte bättre timlön än någon annanstans, det är oftast att man får hur mycket övertid man vill. Men bättre att satsa på ett lagerjobb! Där är det schysst timlön, spec om man har truckkort, och det finns oftast övertid!
Mitt jobb fick jag genom ett tips av en kompis faktisk, det är asnice.
Jag fick låna pengar av min kommun till de två första hyrorna när jag åkte hit, så jag hade väl inte med mig mer än 10 000. Går åt snabbt i början, men det är bara att börja jobba så fort man kan, så löser det sig! Du kan ju skriva till min mail om du vill ha mera information! :)

2007-11-06 @ 14:46:28
URL: http://elseviklund.blogg.se

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0