Det nyttiga Granatäpplet

Mmm, sitter här och äter granatäpple som blev över sen P:s och min frukt- och filmkväll igår. Hur gott är det inte egentligen? Och beroendeframkallande verkar det vara, iallafall för mig.

image1061
image1060image1062

Det är i och för sig ett bra beroende, eftersom:

- Granatäpplet är ovanligt rikt på olika former av skyddsämnen, antioxidanter.
- Granatäpplet tros kunna förebygga hjärt- och kärlsjukdomar.
- Under senare tid har det uppmärksammats att granatäpplet kan motverka cancer.

- En halv deciliter juice om dagen kan inte bara bromsa bildningen av åderförkalkning utan till och med få den att gå tillbaka.

- Granatäpple hör till de frukter och bär som ofta kallas för superfrukter. Andra superfrukter är Goji, mangostan & noni.
- Granatäpplet kan motverka högt blodtryck.

image1059
Källa

Någonstans har jag hört att granatäpplet är världens nyttigaste frukt, men eftersom jag inte har någon källa till det låter jag det vara osagt :P Någon som vet?


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0