Sömnsvårigheter?

Träningen gick bra. Hade tyvärr för ont i magen för att ta i till 110%, men lite är bättre än inget. Efter en varm dusch, en kopp grönt te och en vetekudde på magen gick det magonda snabbt över.
image1040
Nu är det dags att sova. Om jag nu hade haft ett jobb att sköta imorgon hade jag tänkt att -"Oh, nej vad klockan är mycket." Då skulle det bli att försöka stress-somna. Jag och väldigt många andra klarar inte av att somna när man vet att klockan är för mycket och att man måste-sova-för-annars-blir-jag-så-trött-och-grinig-imorgon. 

Här kommer några tips som kan göra det lättare för oss att somna:

  • Acceptera faktumet att du inte kan somna eller att du kommer att få lite sömn inatt. Du kommer att få en jobbig dag imorgon men det kan lösas till viss del med kaffe och dylikt. Det är inte hela världen! Man blir stressad över att man inte kan somna och kan inte somna för att man är stressad. Strunta i att försöka. Njut av att du, just nu, är ledig och inte behöver göra nånting istället!

  • Lyssna på stillsam musik eller avslappnings-CD, gärna musik du kan utan och innan och som inte påkallar uppmärksamhet

  • Ha penna och papper vid nattygsbordet. Har du får många tankar som cirkulerar i huvudet kan det vara bra att skriva ner vad du tänker på och låt det vara tills på morgonen. Vissa människor får sina bästa idéer när de försöker somna.

  • Ät något sockerrikt. Först får du en sockerchock som gör dig väldigt pigg, sen sätter insulinet igång och sockerdippen gör dig "lägre" än innan.

  • Drick mjölk eller varm choklad.

  • Ibland kan det vara bättre att stiga upp ur sängen och göra något helt annat istället för att ligga i sängen och grubbla. 

  • Sov gott!
     


    Kommentarer
    Postat av: sara

    kanske ska ha ett litet block & penna bredvid sängen så jag kan skriva ner alla mina dikter som cirkulerar i min hjärna när jag inte kan sova :P (mohahahahah)

    2007-11-02 @ 08:31:10
    URL: http://sararan.blogg.se
    Postat av: Linda

    Jag åkte till Barcelona i en månad och utbildade mig. De hårdaste jag gjort i mitt liv. Nått jag kan vara väldigt stolt över nu. Fina bilde i inlägget innan. Ha en toppen helg! Pusssss

    2007-11-02 @ 09:22:55
    URL: http://liwa.blogg.se
    Postat av: Amanda

    TAck så mycket (: Ha en bra dag! ^^. Kram

    2007-11-02 @ 10:39:36
    URL: http://shoulderson.blogg.se
    Postat av: Hanna

    bartenderutbildningen låter ju skitrolig ju!!! men jag vill gå management utbildningen, den är dock på 8 veckor =/ fan..

    2007-11-02 @ 10:58:48
    URL: http://ladystardust.blogg.se
    Postat av: sara

    men eftersom jag sara louise björkman är så HIMLA SNÄLL så tänker jag faktiskt låta dig bestämma eftersom det är duuueh som är så velig ;) så jag väntar sött & snäll här på dig tills du bestämt dig. så säg bara till när du vet :)

    2007-11-02 @ 11:30:19
    URL: http://sararan.blogg.se
    Postat av: cilla

    det där första, så tänker jag hela tiden haha :D

    2007-11-02 @ 19:43:24
    URL: http://chessel.blogg.se

    Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0