Tjuvlyssnat

Efter bussresan hem ikväll kan jag sammanfatta en egen tjuvlyssnat:


Två damer sitter på bussen och pratar konstant med varandra.

Dam1: Kan du tänka dig. Min dotter köpte en tröja och ett linne för 1000 spänn igår.
Dam2: Va!?
Dam1: Ja det är inte klokt, 1000 kr för en liten tröja och ett linne.
Dam2: Åh herregud.
Dam1: Ja jag förstår inte varför man köper så dyra kläder. Men men, sån är hon.
Dam2: Mmm.. Ja tänk om man själv kunde shoppa sådär. De här skorna (pekar på sina skor) köpte jag för 30 kr på Kappahl när Ove och jag var i Stockholm.
Dam1: Ja, Kappahl har bra priser..
Dam2: Mm.. Förresten, har hon fått ihop det med Torbjörn än?


Är det typiskt mammor att skvallra om precis allting? : ) Jag har iallafall fått den uppfattningen : )

image1128


Kommentarer
Postat av: Jenny

:D

2007-11-24 @ 08:40:56
URL: http://jjennny.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0