Den blåa pärlan

Jag måste säga att jag har noll sinne för svampplockning. Medan mamma hittade tusentals kantareller av olika slag så hittade jag inte en enda. "Det gäller att få in synen Elin, och gå inte så snabbt!" Äh, varför använda synen när det inte finns någonting att se?
Så, jag tröttnade ganska snabbt och valde att lägga min tid på blåbären istället. De små blåa pärlorna.
När vi kom hem smaskade jag därför i mig fil och färska blåbär medan mamma fick rensa sina jäkla svampar själv. Effektivt! Men tur som jag har får jag iallafall ta del av hennes stekta kantareller nu på en goood rostad macka : )

image819image818

Måste fråga dig; Är detta ännu ett test?

Kommentarer
Postat av: ybett

Okey, men va kul! Nej men det e klart att man inte vill åka tillbaka till kalla Sverige. Själv ska jag förhoppningsvis åka till Barcelona i oktober, hoppas det e fortfarande varm då! :) :D

2007-09-12 @ 21:07:18
URL: http://ybett.blogg.se
Postat av: Hanna

Men jag fattar inte!! :(

2007-09-13 @ 07:28:08
URL: http://ladystardust.blogg.se

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0