Kloka råd

20 kloka råd

1. Ge minst en människa en komplimang varje dag.
2. Sov inte bort en hel dag, gör något du kommer minnas istället.
3. Säg bara 'jag älskar dig' när du verkligen menar det.
4. Säg bara 'förlåt' om du ångrar det du gjort.
5. Tro på kärlek vid första ögonkastet.
6. Var inte rädd för att bli sårad, alla blir det.
7. Skippa dumma kommentarer om andra människor, du tjänar inget på det ändå.
8. Tala långsamt men tänk snabbt.
9. Säg prosit när du hör någon nysa.
10. Låt inte ett litet missförstånd förstöra en stark vänskap.
11. Om du är osams med någon, red ut det direkt istället för att gå och vänta på
att den andra ska ta första steget för den tänker precis likadant som dig.

12. När du upptäcker att du gjort fel, rätta till det genast.
13. Le när du svarar i telefon, den som ringer hör att du ler.
14. Kom ihåg att tystnad ibland är det bästa svaret.
15. Att bråka är onödigt. Varför bråka när man kan ha roligt ihop istället?
16. Dela med dig av saker du vet (som du vet att du får berätta) Det är ett sätt att visa att
du litar på dina närmaste.
17. Berätta aldrig något du lovat en person att aldrig berätta.
18. Bryt inte löften.
19. Ta vara på de som bryr sig om dig, annars kanske de slutar göra det.
20. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

image821

Kommentarer
Postat av: ybett

Okej! Men det var ju hur bra som helst ändå! :) Barcelona resan kommer nog att gå på över 3000:- med flyg och hotell, bara för ca 5 dagar! :S

2007-09-13 @ 12:37:55
URL: http://ybett.blogg.se
Postat av: sara

jag har sagt det en gång och säger det igen, du måste vara min allra DJUPASTE vän kära elin :)

2007-09-13 @ 12:55:32
URL: http://sararan.blogg.se
Postat av: Hanna

alltså så himla bra punkter, dem ska jag tänka på varje dag! du är så söt.. bra, nu gav jag en finfin komplimang! men jisses vad jag längtar till i morgon då..

2007-09-13 @ 13:39:56
URL: http://ladystardust.blogg.se
Postat av: Hanna

Ja veeet, sug på den du! :)Jamen göört! Det ska jag med satsa på såru veeet deeeee.....

2007-09-13 @ 15:27:07
URL: http://ladystardust.blogg.se

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0