Lockigt hår

En sak som jag undrat länge över, är hur hår kan vara självlockigt? Mitt hår har alltid varit lockigt, och nu undrar jag hur håret kan locka sig av sig självt? Liksom, hur kan håret skruva sig enda ut i topparna och hålla sig så? Har det någonting med rötterna att göra eller? Typ krokiga rötter eller något sånt : P Nej inte vet jag heller. Jag frågar er, så nu hoppas jag på att någon har ett bra svar : )

image860image861
Såhär blir mitt hår när man inte gör någonting åt det.

För mig är det däremot mer konstigt att håret kan bli rakt efter att man har duschat. För mig är det självklart att det blir lockigt..

Kommentarer
Postat av: Lina

som du skrev, hårrötterna är snea tror jag.:P fint med lockigt.

2007-09-22 @ 18:03:27
Postat av: Alexandra

Vill minnas att de var som så att hårrötterna då först är snea och sen har hårstrået en annan form.. vilken form ett lockigt har kommer jag dock inte ihåg :p

2007-09-22 @ 23:28:46
URL: http://alxandrah.blogg.se
Postat av: Hanna

Mår du skitdåligt idag????

2007-09-23 @ 12:42:24
URL: http://ladystardust.blogg.se
Postat av: josse

vi krulltottar har raka hårstrån istället för mer runda, det är därför håret bli lockigt på nåt sätt, de e vad jag har hört i alla fall ;P saknar dej enormt mycket min älsklingselin!
<3

2007-09-23 @ 17:45:51
Postat av: josse

läste din kommentar nyss, och ja, vi måste bestämma nåt snart! just nu är allt väldigt rörigt för mej, så vi får nog ta det när allt börjar ordna upp sig allt mer. men hur som helst tycker jag att du borde komma ner hit och hälsa på snart! du måste ju få se dem nedre delarna av sverige - på riktigt ;)
puss puss <3

2007-09-23 @ 17:50:03

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0