Norge eller Sverige?

Nu är det så här att jag är  lite splittrad vad det gäller Norge.
Jag tror nämligen inte att man kommer tjäna så mycket på att åka, trots att man tjänar bra med kosing. Då måste man liksom betala hyra, mat - allt, medan när jag bor hemma så betalar jag ingenting. Bor och äter gratis, som jag absolut inte kommer göra i Norge. Dyra Norge.
Så just nu är det nog bara roligheten i det hela som lockar. Varför stanna kvar i Sverige som man säkert kommer bo i hela sitt liv efteråt? Men varför åka till Norge om man inte tjänar på det? Det skulle vara norrmännen som lockar då ; ) tss.
Nej men jag tror jag åker ändå. 2 månader är nog skönt att åka iväg och prova på något nytt, och träffa människor som man säkert aldrig annars skulle träffa. Annars kommer jag ångra mig om jag inte åker.

Kommentarer
Postat av: sara

hahaha då är vi 2 , det är lotten & lollo som är tajta med henne :) så hör med ngn av dom. sjuan funkar väl men BJ var ju rätt så mkt jätteroligare. Så du har blivit lite delad ang norge? Alltså 2 månader tjänar man nog inte mer än vad vi skulle tjäna här hemma och du lär inte få tag i ngnstans o bo om du vill ha kontrakt på bara 2 månader =/ ska vi inte dra till typ england o jobba i en bar lr ngt i februari typ :)!!??

2007-09-27 @ 12:40:29
URL: http://sararan.blogg.se
Postat av: Hanna

HAHAHAH! är de såå de låter nu va.. Jag får väl tro på det då! ;)

2007-09-27 @ 15:37:00
URL: http://ladystardust.blogg.se
Postat av: Sara

Tycker du ska åka... Det finns ju jobb där det arbetsgivaren står för boende (åtminstone billigare boende) och då tjänar man ju lite på det iaf :) Att gå ut behöver inte heller bli så dyrt om man är svensk tjej i Norge. De är givmilda, de där norrmännen ;)!

2007-09-27 @ 20:08:17

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0