Idag har jag smugglat

Idag är jag ledig, och idag har jag känt mig som en smugglare.

Eftersom vi satt och kollade på film, efter film, efter film igår kväll så sov Glenn & Kjetil kvar här. Imorse vaknade jag av att våran hyresvärd knackade på min dörr, och hade bestämt sig för att vi inte skulle få bo kvar längre. Va?! liksom. Han är en sån där som inbillar sig massa saker, och har tydligen gått och trott att vi bor fler här än vad vi får, "eftersom vi har så mycket besök hela tiden."  (Just då som vi hade besök här också, passande!) Han tyckte helt enkelt att det var bäst för oss alla om vi flyttade eftersom någonting hade gått snett på vägen. Bäst för oss alla? Vi har inga problem med honom. Tvärtom!

Jag satte iallafall han på plats och sa att vi måste få en chans till och att vi kunde göra nästan vad som helst för att bo kvar, vilket han tydligen gick med på. Han är inte svår att övertala direkt, och det här är inte första gången han blir nojig över någonting, och det är inte första gången vi säger åt honom att sluta oroa sig. Hur som helst så visste värden inte om att Glenn & Kjetil fortfarande låg och sov här, så jag stängde helt enkelt in de båda i ett varsitt rum och bad dem vara tysta tills han hade gått. Alltså har jag känt mig som en människo-smugglare idag! Bara för att jag har haft två kompisar här, som annars inte brukar sova här. Ska det vara något man måste dölja? Vi börjar iallafall tröttna på värdens beteende, så om han tar upp någonting med att vi måste flytta en gång till, då gör vi det. Skit i kontrakt, skit i allt. Orkar bara inte med att han ska vara så orolig och "pappig" hela tiden. Vågar ju knappt röra oss här inne. Det sura är att vi inte kan få någon bättre, finare, nyare, större lägenhet till ett sånt bra pris som vi har nu. Vi har absolut inte misskött oss, utan det är bara han som inbillar sig saker! Ett ex. är att en gång sa jag tydligen inte ha det (hejdå) när  jag gick till jobbet och han var här en gång. Då har han gått och trott att jag är värsta biatchen som är otrevlig och fräck, så att Josse blev tvungen att säga att så inte var fallet. Nojig eller vad?

Nej, över till något annat.

Idag är det sista april, och jag tror jag blir den enda som inte kommer festa ikväll. Känns så iallafall. Sista april är överskattat, man kan ha precis lika kul vilken annan fredag eller lördag som helst. Om inte roligare. Det brukar ändå aldrig sluta som man har planerat att det ska sluta. Och nu när jag är i Norge behöver jag inte känna pressen över att följa traditionen om att kungen fyller år : ) Nog att jag hade festat om jag var ledig imorgon, men nu är det ju så att jag varit flink att tagit på mig ett dubbel-lön-pass, så jag hoppar gärna över partyt för en gångsskull : ) Ska ha myskväll hemma istället, så får vi se om gutterna kommer förbi lite senare.

Hoppas ni får en kanon sista april! Kom ihåg att dricka varannan vatten ; )

image1747

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0