Det finns många idioter där ute

Idag har jag varit med om det värsta telefonsamtalet in my life tror jag. Var nära gråten & blev helt darrig i rösten, vilket han verkade höra mot slutet av samtalet. Fick en norsk man som var värsta nazisten, razisten och allt vad han nu var! Usch vilken människa. Det han sa när jag svarade var:

"Va fan ska ni svenskar vara här och jobba när ni ändå inte gör någon nytta? Det är NI som gör att VI i Norge får problem. Bara för att ni har det dåligt i erat jävla äckel-land behöver ni inte komma hit och förstöra för oss. Ni blev utslängda från vårat land på 60-talet och ska fanimej inte tro att det är fred för det.  Har bara lust att lägga en dynamit i DIN bredlåda. Kan du få in det i din dumma hjärna lilla gumman?"

Eh.. för det första undrar jag: Varför ska jag ens försöka hjälpa den här kunden? och för det andra: Vad är problemet?

Jag försökte få fram vad jag kunde hjälpa honom med, och efter många fula ord från han så lyckades jag få han att fatta att det han hade problem med gick att ordna. Fick till det till slut, och då började han smöra med att säga: "Ja jag får be om ursäkt över att jag blev arg, men när jag har problem och då i tillägg hör en svensk som ska hjälpa mig så blir jag så jävla irriterad! Men jag beklagar, ha en fin dag Elin & blablabla."  Hur dum får man vara?!

Brukar inte ta åt mig, men den här gången gick det för långt. Kan vara att det var bland de första samtalet jag tog på morgonen också, bra start! Tur att jag tvingade mig själv att ta nästa samtal, annars hade jag nog aldrig kommit tillbaka till det där jobbet! Resten av dagen gick lysande, och alla verkade ovanligt snälla.

Aja.. tur att det finns kunder som är rena rama motsatsen till den där idioten som sagt, som tex avslutar samtalet med "Hallelulja du har räddat min dag, Åååh tusen tack du är min ängel, Tur att det finns människor som dig" eller "Nu får du ha en riktigt god jul och Gott nytt år!"

Och vet ni? I helgen är jag ledig heeeela helgen : ) Första gången på år & dar! Gissa om att jag ska sova!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hallo, det har sina för o nackdelar med alla jobb. Gåta: Världens tunnaste bok genom tiderna? Svar: Kända norrmän!!! Tror jag att det var. Ha en bra o skön helg nu när ni är lediga. Vi åker o grattar Douglas på söndag. Ha de.

2008-12-05 @ 19:42:18
Postat av: JOHANNA

gud vilket pukko! jag har många razistiska normænn om dagarna med faktiskt, men inte en sånhær elak! Ush ush, vi går och stoppar ægg i hans brevlåda =) Btw, nrk och tv2 la ner i kvæll, hade 35 i kø, dedu, avis ? ;)

2008-12-05 @ 19:44:45

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0