Dödsbesked

Hoho.
Har haft fullt upp på jobbet idag, men fick snällt gå tidigare för att jag skulle hinna till banken & fixa ett norskt bankkort. Får ju inte min lön annars! Och lönen kommer imorgon : ) Nice. Det är riktigt skönt att få lön 2 ggr/månaden. Har ju knappt hunnit röra den förra lönen än känns det som.

Stämningen hemma i lägenheten har väl inte varit sådär jätte bra den senaste dagen. Fick reda på igår att han som bodde i lägenheten med tjejerna innan vi flyttade in, har dött i en bilolycka i Asien någonstans. Han kom från samma ställe i Sverige som tjejerna och var här i Oslo för att jobba & spara ihop pengar till en långresa, precis som de flesta som kommer hit från Sverige. Men det blev en resa som slutade där. = / Inte kul alls. Trots att jag personligen inte känner (kände) honom (har bara sett honom på kort i vår lägenhet) känns det väldigt obegagligt just för att han nyss hade flyttat ut härifrån & att tjejerna kände honom väl.
 
När sånt här händer kommer man att tänka på hur lite man egentligen visar att man tycker om de personer man tycker om. Jag ska bli duktigare på det. Inte förstora upp problem, inte klanka ner på någon & börja behandla andra precis som man själv vill bli behandlad. Tror dock att jag är ganska duktig på det om man jämfört med många andra. Det lönar sig så mycket i längden, och man slipper ha dåligt samvete om något sånt här händer någon som står en nära.


Hoppas iallafall att Anders fick sin bästa resa i sitt liv & att den nu fortsätter där uppe bland molnen!

image1467


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0