Jag kommer få ett mobbat barn

Jag mötte nyss en med en mobil vid örat. Men det var inte vilken som helst, utan det var en liten unge! Jag har aldrig sett en sån liten med en mobiltelefon. Hon var säkert bara 4-5 år. Hallå!? Små barn ska inte ha mobiler. image1519Barn överhuvudtaget ska inte ha mobiler. Det lät som att flickan pratade med en kompis eller något. Inte var det med en mamma eller pappa iallafall.. Är det bara jag som blir frustrerad över sånt här eller?

Om jag var förälder skulle jag aldrig, aldrig, aldrig låta min unge (om h♣n var under 13 år!!) vara i närheten av en mobil! Vet att jag då kommer få en mobbad unge, eftersom den antagligen är ensam om att inte äga en mobiltelefon. Men hallå världen?!

Är jag gammalmodig nu eller?

Kommentarer
Postat av: hanna

I så fall är du inte ensam om det.. Jag tycker det är helt sjukt vad de yngre har nu för tiden. Bara mina kusiner som är runt tio båda två har både mobil, ipod och allt. Men det kanske är så det är nu?!

Jag hoppas på stugan med. :)

2008-02-25 @ 13:47:59
URL: http://ladystardust.blogg.se
Postat av: hanna

PRECIS :) Man börjar allt bli gammal :P

OKEJ idag är det segt på jobbet.............. Jag fattar inget av vad det är jag håller på med. Hur går det för dig?

2008-02-25 @ 14:02:29
URL: http://ladystardust.blogg.se
Postat av: hanna

DU OCH DITT TE! Men bättre med te än choklad va? :P

Ja, alltså det är 35 stycken som ska varslas så det är väl lite oroligt.. Det är både från fabriken och av tjänstemän. Så det kommer bli en stor skillnad sen.. Annars är allt sig likt. :)Vilken tid slutar du på dagarna?

Vet du att jag saknar skolan lite, för då kunde man sluta tidigt ibland och dagar som den här kunde man åka in till stan och sitta på bryggan i solen :)

2008-02-25 @ 15:37:46
URL: http://ladystardust.blogg.se
Postat av: Eve

Jag tycker det är helt sjukt! Jag var iofs ganska tidig med att fa mobil, tidig tycker jag iaf. Var kanske 11 eller tolv.. Men fan, vart är världen pa väg om det anses att 4-5 aringar behöver mobiltelefoner??

2008-02-25 @ 16:52:24
URL: http://kolojna.webblogg.se
Postat av: Mamma

Skönt att höra att du är på benen igen. De verkar ju väldigt shyssta på ditt jobb. Smart av dej att jobba kvar tills du åker hem. Det gäller bara att ordna något nytt tills du åker tillbaka. Ha det.

2008-02-25 @ 17:23:38

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0