I'v got a job (but I don't know what to do)

Jag har fått ett jobb, som ekonomiassistent på ett lager. Alltså ett jobb jag redan har testat på, dock hemma i Sverige. Nu som jag har chansen till nästan vilket jobb jag vill..

Positivt
+ det är ett jobb = pengar
+ fasta tider
+ alltid ledig på helgerna

Negativt
- ingen annan merit än det jag redan har
- jag kommer inte träffa Josse förutom på söndagar eftersom vi kommer gå om varandra precis
- måste lägga mig tidigt, vilken kan vara jobbigt eftersom alla här är uppe så sent

Vad ska jag göra?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis, äntligen! Du måste ju ta det här jobbet till och börja med. Annars får du ju inte ett öre i lön i februari. Tänk på det! Du har ju inte jobbat en dag i januari. Det kanske är bara ett vik. på någon mån. så kan du i lugn och ro leta efter annat under tiden. Snälla Elin ta det här, så du får in lite stålar!!!! Puss o kram.

2008-01-18 @ 10:16:52
Postat av: hanna

Jag håller med din mamma, ta jobbet men fortsätt hålla utkik efter anda jobb så är det ju bara att byta sen :)

Jag har kollat på vandrarhem, hotell och allt.. Det som är de svåra med stugor är ju att man betalar veckovis, och en vecka ska vi väl inte vara där (ca 10 000 kr)? Och dessutom vill i alla fall jag bo i Visby eller max några km utanför, för åka bil och sånt ska vi väl inte göra?

2008-01-18 @ 10:31:13
URL: http://ladystardust.blogg.se
Postat av: hanna

NU HAR JAG HITTAT!! www.tjarkoket.se

Det kostar 304:- person/dygn. Helt okej. Man har eget kök med så då kan vi ju laga mat själva.. Det ligger vid Ringmuren med.. Låter ju perfekt! Frågan är ju om det finns boende kvar, vi lär boka typ PRONTO!!

2008-01-18 @ 10:50:56
URL: http://ladystardust.blogg.se
Postat av: hanna

Jag har skickat ett mail med lite frågor till dom så jag hoppas de svarar snart. Jag tror att om man inte bor en vecka utan dygnsvis så betalar man när man kommer, kontant. Verkar bra. Hoppas hoppas hoppas att det finns kvar! Och ja, onsdag till söndag sounds good to me. MEN VILKA SKALL MED? Du, jag, Sara? Ska prata med Charlotte igen. Hon har sin moster där på Gotland så hon skulle nog bo där..

2008-01-18 @ 11:22:15
URL: http://ladystardust.blogg.se
Postat av: Alexandra

Ta jobbet tycker jag. trivs du inte eller får något annat kan du ju alltid sluta :) Jag fick skriva upp nummret till 8 kompisar så jag skrev ditt faktiskt. om de nu är rätt nummer jag har till dig. Men isf ringer dom och bjuder dit dig + kompis/kompisar. Då blir man sminkad och fotograferad gratis, sen betalar man för korten man vill ha, mina 20 kort gick dock på 2000. korten blir billigare ju fler man köper liksom. Men hoppas jag gav rätt nummer för då ringer dom ju förmodligen dig. :)

2008-01-18 @ 12:49:39
URL: http://alxandrah.blogg.se

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0