Månadsdagen

Hello.
Då har man bott här i Oslo i 1 månad. Shit så fort tiden har gått! Har fortfarande inte sett i princip någonting av staden. Det enda jag har sett är vägen till & från tunnelbanan, vägen till & från mataffären, vägen till & från jobbet, Oslo City (ett megastort varuhus) och Karl Johan, nattetid. Snart är det dags att utforska Oslo på riktigt. Josse och jag har bestämt att vi ska ta en söndag, då vi båda är lediga, till att gå runt lite överallt för att lära oss hitta ordentligt. Det kan ju iallafall vara bra att hitta till och från krogen, så slipper man den dyra taxin varje gång, hähä.

Har nu äntligen fått mitt skattekort, så nu kommer lönen att rulla in som den ska, med lagom mycket skatt avdraget, så att man får en go penning tillbaka lagom till sommaren : ) Kanske man kan vara ledig ett tag i sommar, och bara njuta! Får se om sommaren tillbringas här i Oslo eller hemma i Sverige? Har hört att det är himla mysigt här på sommaren - med alla uteserverigar nere på Akerbrygga, alla båtturer till olika öar, alla badställen och alla goa människor! Som sagt, time will tell och jag tänker inte planera någonting i förväg.

image1452

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0