Minihundar här, minihundar där

Jag fattar inte varför alla ska gå och skaffa sig mini-hundar nu för tiden. Bara för att alla kändisar bär runt på de stackars djuren som accecoarer. Paris Hilton kommer där med sina 5 chihuahuaor fast hon knappt har tid med sig själv.. Om man ska ha en liten plutt som knappt kan hoppa ner från soffan utan att bryta benen, varför skaffar man sig inte en katt då istället? De är mer självständiga, tåligare och behöver inte passas upp hela tiden. En liten hund måste tas hand precis lika mycket som en stor.
Jag tror ärligt talat inte att någon skaffar sig en liten chihuahua eller liknande för att inte ha den som accecoar. Liksom, vad kan man göra med den annars? Klia-lite-på-magen-men-inte-för-hårt-då-det-gör-ont?
Visst är det sött, mysigt & framför allt mer lättskött med en liten hund, men det är skillnad på liten & liten. Så små att man är rädd att de hamnar under skorna när man ska gå ut eller bara tillräckligt små så att de får plats i sängen. Det är skillnad!

Jag menar, om det är en hund ni är ute efter, varför inte skaffa er en hund då istället för en liten råtta?

image1341
image1342 image1343
De här kallar jag hundar. Någonting man kan ta i.

Kommentarer
Postat av: angela

Jora det gör jag nog :P det är ju trots allt BARA 82 år kvar :P haha

Vilka söta vovvar

2008-01-10 @ 22:29:41
URL: http://aangelaa.blogg.se
Postat av: sara i thailand!

NU BLEV KYLIE ARG!!!!

2008-01-11 @ 16:17:47
Postat av: sara i thailand!

NU BLEV KYLIE ARG!!!!

2008-01-11 @ 16:17:53
Postat av: sara i thailand!

NU BLEV KYLIE ARG!!!!

2008-01-11 @ 16:18:03
Postat av: Elin

Thai-Sara: Haha mobba Kylie!

2008-01-11 @ 19:09:40
URL: http://elpejlin.blogg.se
Postat av: Linda

syftar du på mig eller? ja vet att många skaffar sig minihundar nu för tiden för att ha de som accosearer och de är fel de håller jag med om. Men dra inte alla över en kamm Elin. Jag älskar min hund och kommer att behandla honom som en hund och inte nån pryl. sen de där med att ha kläder på dem, som du iof inte nämde nått om, men jag kan säga att min hund måste ha kläder på sig ibland när man är ute för han fryser annars. aj nog om de. hoppas du har de bra i norge iaf. ska förlja ditt äventyr på bloggen med spänning! puss

2008-01-14 @ 12:53:39
URL: http://liwa.blogg.se

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0