Rumpetroll & nypillade räkor är dagens nya ord

Hej i stugan.
Klockan är mycket och vi är inne på våran sista rush. Sitter och kollar på alla bilder & filmer från helgen. Har lätt varit den roligaste helgen på länge! Har i princip haft kul varenda minut sen vi kom hit till Oslo.

Igår var vi som sagt ut igen. Var lite för trött för att hålla igång hela natten, men vi hade det kul ändå. Var på förfest hos några knäppa norrmän, åt nypillade räkor (skalade räkor), pratade om rumpe troll (grodyngel) och gick på någon trång & fartfylld pub. Kvällen slutade rätt tidigt, men dagen idag har varit jätte slapp. Har kollat på film hela dagen, ätit nypillade räkor och kollat på ännu mer film.

Imorgon är det första dagen på Josses jobb. Jag själv ska väl lämna lite CV:n, åka pulka och gå lite på stan med de andra som inte jobbar. På onsdag ska jag på intervju åt ett bemanningsföretag, så där kommer jag väl få lagerjobb om jag inte hellre tar ett butiksjobb. Är lite sugen på det faktiskt.. Time will tell!

God natt. Tänker på er!

image1326
Oslo by night


Kommentarer
Postat av: Hanna

Så bra :) Helgen har vart rolig för min del med, i fredags var de lite folk hemma hos oss och vi åt middag och så. Jag råkade bli lite berusad men de va de andra med så jag tycker inte de gör nåt :) I lördags va jag hemma hos Natta och åt gott och tittade på film och igår var de värsta slappardagen! Nypillade räkor är faktiskt lite kul, för så heter det på en restaurang vi åt på när jag var i Ullared med, vi skratta så jäkla mycket åt det :P Nypillade, liksom.. Nu, back to work!

2008-01-07 @ 07:36:53
URL: http://ladystardust.blogg.se
Postat av: Mamma Mamma

Hallo, det skulle väl vara kul om du kunde få ett jobb i en affär. Träffa mycket folk, och lära dej norska fortare. Här hemma rullar det på som vanligt. Kram mamma.

2008-01-07 @ 10:34:48
Postat av: linda

du verkar ha de bra där i Norge. Hur länge ska du stanna där då? är de på obestämd tid? lev livet tjejen! puss och kram

2008-01-07 @ 13:59:56
URL: http://liwa.blogg.se

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0