Ett andra jobb på Aftonposten

Måndag & en ny vecka.
Den här veckan ser jag faktiskt fram emot. Jobbar bara idag, tisdag & torsdag. På onsdag är det fotboll. Vinst betyder firande och utgång! På torsdag är det sommarfesten på jobbet, & våran sista dag, vilket betyder firande - igen. På fredag ska Josse & jag vara Tom & Jerry i ett av Oslos köpcentrum, haha. Vilket jobb man har fått! Jag tar det däremot inte som ett jobb, utan mer som ett nöje. Ett nöje man får betalt för, bra va? : )

Idag var vi även virrat runt i halva Oslo för att hitta dit vi skulle på intervju. Innan vi ens hunnit satt oss hade vi tydligen fått jobbet. Frågade knappt om vad vi hette, utan började redan leta ut vilken dag vi skulle börja. Så lätt är det alltså att få jobb här. Men vi måste nog få tag i ett tredje jobb för att vi ska få de timmar ett heltidsjobb kräver. Nu kommer vi alltså jobba extra som maskot,och jobba 2-4 timmar om natten på Aftonposten (som motsvarar Sveriges Aftonblad.) Visst skulle vi klara oss på det, men nu de här veckorna innan jag åker till Sverige vill jag jobba järnet. Men jag är iallafall glad över vilka meriter jag börjar få! Tummen upp Elin. Måste passa på när man har chansen.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hallo. Jobbet på Aftonposten verkar ju bra. Vad får ni göra där? Jobbar Josse också där? Det jobbet kanske ni får fortsätta med. Ha de.

2008-06-17 @ 09:31:28
Postat av: SAra

HÄNG MED TILL RÄTTVIK, SLIT DIG OCH KOM LOSS ;)

2008-06-17 @ 13:08:54
Postat av: josse

haha, sara, tror du på riktigt att elin skulle rymma härifrån nu? ;) vi har kanon-dagar framför oss nu! kan knappt bli bättre! så ni får parta själva i rättvik medan vi röjer järnet här! ;)

ha en glad midsommar!

2008-06-17 @ 21:20:34

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0