Sushikväll på Kalle-Johan

Puh, kom precis in från en promenad. Sommaren har kommit tillbaka till Oslo! Ska bli över 30 grader i veckan, och idag kan det inte ha varit många grader under. Här har man gått klädd som om det vore höst liksom.
Åkte direkt ner till stan och mötte upp Josse efter jobbet. Gick in på det flottiga varuhuset Steen & Strøm (motsvarar NK) och kikade lite. Massa rea där nu, men eftersom lönen inte kom in som den skulle i fredags fick man nöja sig med "se men inte röra"-shoppingen. Kopierade även nycklar så att jag kan komma in i min egna lägenhet. Det kan ju vara en fördel : )
När vi tröttnat på att "se men inte röra"- shoppingen satte vi oss mitt på Karl-Johan & käkade sushi och kollade på folk i solen. Riktigt mysig kväll!

Nu blir det en kalldusch & sen kommer nog John Blund och tar mig ganska snabbt.


Sushi är billigare här i Norge än i Sverige & det tackar vi för!


Karl-Johans mitt-park

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0