Hur lycklig är du?

Haaj Kaj, Hallååå Boje! (haha, kommer ni ihåg den?)

Har jobbat över lite idag, frivilligt, så jag kom nästan nyss hem. ...och nu ringde Lotta och sa åt mig att komma ner till parken, så visst, varför inte?

Slänger in ett litet test om hur lycklig du är. Testa och skriv till mig, så får jag veta om jag har några lyckliga läsare ; )



Hur lycklig är du?

1. Vad gör du på fritiden?

a. Inte mycket. Är för mig själv och slappar.
b. Blandat. Ibland umgås jag med en vän, ibalnd inte.
c. Jobbar med något kreativt, träffar vänner eller ordnar en fest/arrangemang.

2. Hur ser du på ditt liv?
a. Allt går hela tiden i stöpet.
b. Allt är inte möjligt, men ganska mycket.
c. Allt är möjligt.

3. Folk i din närhet brukar säga att du ...
a. Ofta är negativ.
b. Varken är negativ eller positiv.
c. Ofta är positiv.

4. Du är på en fest där du inte känner en kotte. Vad gör du?
a. Stannar troligen inte så länge.
b. Väntar på att någon ska komma fram och prata.
c. Går fram och pratar med första bästa person.

5. Jag har ...
a. Få ytliga vänner och/eller få nära vänner.
b. Många ytliga vänner och/eller få nära vänner.
c. Många ytliga vänner och/eller många nära vänner.

6. Hur kreativ är du på en skala mellan 1-10?
a. 0-3
b. 4-7
c. 7-10

7. Om du har en dålig dag ...
a. Surar jag.
b. Så hoppas jag att det snart blir bättre.
c. Gör någonting åt det ...

8. En hemlös kommer fram till dig och ber om en slant till mat. Vad gör du?
a. Ignorerar den.
b. Beror på vilket humör jag är på. Ibland ger jag pengar, oftast inte.
c. Ger självklart en slant.

9. Ett arbete för dig ska i första hand ...
a. Ge pengar.
b. Ge pengar och kännas någorlunda kul.
c. Vara meningsfullt och kul.

10. Hur ser du på samhället?
a. Bryr mig inte så mycket.
b. Vissa saker är toppen, vissa saker är botten. That's life.
c. Gör vad jag kan för att det ska bli bättre.

FLEST A. Du är inte världens lyckligaste.
Men du kan bli! Du är ganska negativ och ser aldrig möjligheterna, bara hindren. Gör något kreativt, utmana dig själv eller gör något oväntat! Det gör susen för lyckoruset. Allt är faktiskt möjligt, det är bara du som kan sätta hindren.

FLEST B. Du är ganska lycklig, men kan bli lyckligare.
Du rycker ofta på axlarna, orkar inte riktigt tro på dig själv eller andra fullt ut. Du låter lyckoruset gå dig förbi många gånger. Det viktiga här är att se dig själv som en energitillgång. För det är du.

FLEST C. Du är lycklig.
Grattis. Du är kreativ, social och känner dig delaktig i ditt eget - och andras - liv. Allt är möjligt! Detta ger energi åt dig själv. Dela med dig av den till andra.

image1773

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är inte världens lyckligaste =/

2008-05-08 @ 20:42:22
Postat av: Mamma

Jag är väl inte heller världens lyckligaste, men det är ju " Sommar sommar o sol, havet o vinden med doft av kaprifol" 20- 25 grader i helgen. Och jag är ledig. Kollade med tandläkaren, du får en tid när du kommer hem. Försök skrapa bort det som är kvar på tanden. Ha det.

2008-05-09 @ 12:23:07
Postat av: sara

HAPPY DAYS, IDAG ÄR INFLYTTNINGSFEST OCH VI SKA SVETTAS 20 PERS I VÅR LILLA ETTA - SÅ LYCKLIG ÄR JAG :) dock saknar vi dig...PUSS PÅREJ LOVE

2008-05-09 @ 16:53:22
URL: http://sararan.blogg.se

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0