Julebrus ska smaka julmust

Hej hopp kärlek!

Hvordan går det? Bra hoper jeg! : )
Har precis kommit hem från frisören, och Fadia, tjejen som fixar mitt hår, måste vara den gulligaste frisören jag har träffat! Hur snäll & go som helst och ger verkligen så bra service som det bara går. Jag hade glömt att ta med mig kontanter idag (de har ingen kortläsare) så istället för att jag skulle springa och ta ut pengar alldeles utanför fick jag det jag skulle köpa - gratis istället, för att hon tyckte jag var en så trevlig svensk. Sweet : ) Hoppas hon läser det här, hihi.

Snart är det dags för städning. En slags julstädning, utan julpynt. På söndag blir det istället påfyllning av julpynt, lagom till första advent. Första ljuset ska tändas!

Och vet ni, Norges julebrus smakar sockerdricka : ( Den ska ju liksom smaka.... julmust!  Och för att inte tala om julskinkan. Den existerar liksom inte här. Nej tackar vettja Sverige när det gäller sådana här traditioner. Tur att man ska hem över jul!


+ + + + + (1 av 5 stjärnor)

Kommentarer
Postat av: Sara

Håller med om att julebrusen inte är någon höjdare, dock finns det varianter som smakar mer/mindre gott. Som tur är köper my love med sig julmust från Sverige så att min abstinens inte blir alltför stor vid första advent.

2008-11-28 @ 00:03:02
URL: http://metrobloggen.se/brus
Postat av: sara

hahaha juelbrus, det ser ut som ül ju :)

HOPPAS JA FÅR LEDIGT ÖVER JUL.ikväll ska jag på winnerbäckfilmen, solen i ögonen. den ska även visas i Tärnsjö såg jag, men tror inte du har hunnit hem då, kmr inte ihåg datumet tyvärr. Även att han var ju gästartist i tisdags när vi var på Melissa horn, helt otroligt bra! SAKNAS <3

2008-11-28 @ 10:33:54
URL: http://sararan.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hallo, julebrus det lät inte gott. Igår bakade jag lussebröd. Eric kom o fikade. Idag sätter vi upp stjärnor, ljusstakar o adventsgran. Hoppas det går bra med jobbet i helgen. Ha de.

2008-11-29 @ 11:15:16
Postat av: lisa

ÅH julebrus!!!! en stooooor favorit

2008-12-05 @ 13:43:42

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0