Skatta hälften i November

Ey bro!
Snart helg, äntligen. Och det är första helgen på jag vet inte huuur länge som vi är lediga, hela helgen! Men på ett sätt är det dumt  att vara ledig nu, eftersom man bara skattar halvskatt här i Norge i november månad. Då bör man ju passa på att jobba så mycket som möjligt. Anledningen till att man bara skattar halvskatt är för att norrmännen ska ha råd att köpa julklappar : ) Gulligt tycker jag!

Idag efter jobbet var Josse och jag nere vid Akerbrygga och gick runt i köpsentret där nere. Massa roliga märkesaffärer, och jag hittade såklart massa saker jag vill ha. En klocka, en Gant-tröja, en till tröja, ett par urmysiga Jean Paul-duntofflor, ett par skor, underkläder... say no more. Varför är man inte gjord av pengar? Eller justja, det är därför jag jobbar i Norge för sjutton ; ) haha. Aja, nu när man inte är ekonomisk oberoende gäller det att prioritera, så vi får se vid nästa lön vad som får följa med mig hem! 





Ps. Jag är på bushumör idag, what to do? Gå till Joker i morgonrock eller pyamas igen kanske? :P Vi är fulla av överraskningar!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hallo. Har du skickat iväg kortet? Pratade med martin o jenny nyss. De har köpt ny bil, volvo 740, årsmodell-99. Det blir bra det. Ha de.

2008-11-07 @ 14:50:08

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0