Panik at the childfloor

Måndagen avklarad. 
Egentligen är mer än halva dagen kvar, men då blir det bara till att städa lite & dra till gymmet för att springa. Kommer kunna springa i flera timmar nu när jag har ny, bra, inlagd musik på Ipoden! 

Så hur gick dagen på mässan igår då?
Jo, allt gick supert tills jag för första gången drabbades av panik i en kostymdräkt. Känslan var faktiskt obeskrivlig.
Jag (som var utklädd till Kurt) skulle sitta med på en sagostund som författaren till Kurt höll i. På golvet framför scenen satt massa barn, och föräldrar, för att lyssna på "Kurt blir Grusom"-boken varav jag kom in mitt i för att sätta mig med barnen. Till en början gick det fint, ungarna satte sig runt om mig och var ganska lugna. Tillslut började de vimla av barn runt mig och de slet, skrek, klängde, slog, hoppade & drog i Kurt och jag som var där inne fick full panik då jag inte kunde få bort barnen. Jag varken såg någonting eller kunde röra mig. Nej nej nej nej, tänkte jag, snart åker huvudet av! Josse som var min showmanager var för långt borta och kom inte fram tillräckligt snabbt för att kunna ta bort barnen. Tillslut kom hon äntligen fram efter att ha klivit över alla barnen i nästan lika full panik, och fick tillslut hjälp av en annan ansvarlig som jobbade där. Författaren fick avbryta föreläsningen och de fick tillslut bort mig därifrån. Puuuh, 1 sek till så hade jag tuppat av, dräkten hade gått sönder, och där hade jag legat och visat huvudet för hela norska folket. Snacka om att författaren hade sjunkit då. Väldigt oansvarligt av föräldrarna som inte gjorde någonting tycker jag. Ingen kan förstå hur det är att vara inne i en sån där dräkt på 50 grader & vara näst intill orörlig. Nu efteråt skrattar jag bara åt det - det måste ha sett grym kul ut! Men hädan efter sitter jag aldrig mera med mer än 2 ungar i taget : )


Josse & Mark Levengood


Jag står framför Kurts författare Erlend Loe


Innan jag drabbades av totaly-panik

Kommentarer
Postat av: Linda

usch jag förstår att du fick panik!

2008-11-24 @ 16:08:29
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Linda

usch jag förstår att du fick panik!

2008-11-24 @ 16:08:30
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Linda

usch jag förstår att du fick panik!

2008-11-24 @ 16:08:34
URL: http://liwa.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hallo, skönt att det gick bra tills slut, men nu vet du hur det är att vara kändis, alla sliter o drar i en, gapar o skriker (fast de har ju inte en 50 gr. varm dräkt på). Här hemma är det snökaos. Allt är bara vitt vitt. Ha de.

2008-11-24 @ 17:08:03

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0