Hantverkaren

Hej & hå.
Håller på målar om mitt rum här hemma, och bara måste ta en paus nu. Blir helt yr! Men jag har liksom tröttnat på den bäbisröda färgen här inne, så nu tycker jag, och mamma, att det är dags att göra någonting åt det! Jag tror det kommer bli riktigt bra. Kan ju inte bli sämre iallafall! Apropå det.. Vi har suttit och kollat på lägenheter nu på morgonkvisten, och jag blir helt sjuuuk av det. Nästan som att kolla på kattungar. Man vill bara ha, ha och ha. Jag håller tummarna att jag kan ha nytta av ena min kusin som är mäklare (som förhoppningsvis kan fixa bort en del av budgivningen) och en kusin som jobbar på bank (som kan fixa ett bra lån). Kontakter är det bästa man kan ha!

Ikväll ska jag åka till Borlänge för att få sova på hotell. Ska nämligen jobba som Mumin imorgon. Själv ska jag vara Snorkfröken! Paul måste vara världens bästa chef då han till och med lät mig hoppa över sista M&G då jag ska hinna med tåget hem, för att sedan få gå på Martinas kalas! Inte alla chefer som gör så. Får liksom lika mycket betalt ändå. Och det andra som är bra är att lönesystemet är ändrat nu, så nu blir det rättvisare löner! Kanon.

Sen när jag kommer hem imorgon är det party hos Martina som gäller! Såå länge sedan jag träffade alla goa och glada Tierpare!


Jag som Mumin, Norge 2009



Förresten, min Oslo-vän/ fd sambo Åsa har flyttat till Uppsala nu och jag är jätteglad för det! : ) Får hoppas att hon kan slita sig från sina studier ibland, så att vi kan köra några "Run Forest, Run"-repriser!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0