Tjejen med flyt

Okej, jag måste vara den mest oturssamma personen någonsin när det gäller buss & tåg.

Vid den här tiden skulle jag ha suttit på bussen till Oslo, och vara framme om 2½ timme. Men gör jag det eller? Nope. Alla tåg från Uppsala blev inställda precis när jag kom dit och skulle ta tåget till Stockholm, pga en olycka. Så där stod jag med 100-tals reaggemänniskor som luktade svett och trängdes för att försöka få tag på någon buss istället, men eftersom jag hade knappt 1 timme på mig tills att bussen från Sthlm-busstation skulle gå till Oslo så var det bara att glömma. Så istället gav jag upp, ringde hem och tyckte synd om mig själv, skickade sms till Lotta att jag inte kommer ikväll, låste in mina resväskor på stationen och gick och åt sallad med Hanna, som var snäll och gjorde mig sällskap denna fantasiska dag.. Det är egentligen ingen idé att bli arg när det händer en sådan här sak, men det är klart man blir besviken, speciellt när man missar jobbet imorgon. Men mest synd är det om dem som skulle ut och resa, och framför allt synd är det om tågchauffören som körde över människan! Uff..

Lite  glad är jag iallafall att jag fick en dag extra här hemma i solen + att jag fick några trevliga timmar på stan med en fin vän & inköp av en fin klocka. Dessutom hinner jag med en solig promenad med Jeppus nu innan jag tänker ta en X-box kväll med jam-jam-godis och en liter med grönt te m. honung!

P.s. Mamma är en ängel som ordnade flygbiljett till Oslo imorgon! Så vi ses då istället! : )



Min nya Moretime-klocka

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0