Det börjar närma sig sitt slut nu

Dåså, då var det sista dagen här i Oslo. Har varit här och jobbat i en vecka nu, och allt har verkligen gått jätte bra. Att säga "Ha de," till jobbet, för alltid, kändes faktiskt väldigt sorgligt. Både Josse och jag nästan vände i dörren när vi gick ut. Men vi får tänka på de dagarna vi bett till Gud för att vi skulle få slippa jobbet! Och det var inte bara någon enstaka gång vi gjorde det : )

Jag har iallafall blivit positivt överraskad över hur bra jag har haft det medan jag har varit här. Hade ju en stooor klump i magen innan jag åkte hit. Varför hade jag det för? Människorna är helt underbara nu ju! Det är som ett helt nytt kollektiv jag har kommit in i. Eller det är i och för sig ganska sant eftersom det har flyttat in 2 nya här, vilket har gjort att stämningen är 200% bättre än vad det var för 3 veckor sedan. "Bossen" i lägenheten verkar ha stoppat huvudet mellan axlarna och blivit ensam och liten istället. Och alla är så goda och glada hela tiden. Tänk att en människa kan förstöra så mycket.. Men men, det känns iallafall skönt att vara här och "hälsa på" istället för att bo här. Jag har valt rätt väg att gå helt enkelt, det vet jag! Men jag kommer självklart sakna Oslo sjukt mycket! Men nu har jag ju mitt mål för ett tag framöver, som jag ska satsa stenhårt på,, Så 2 år i Oslo får helt enkelt räcka för mig. Men jag kommer absolut att komma och hälsa på så ofta jag kan. Har ju  trots allt min andra halva här, lilla Josefis. Tänk att vi har suttit ihop så pass länge. 1 år & 7 månader i sträck, med samma jobb, samma rum, samma säng och samma allting! Vi återförenas snart igen, det vet jag : )

Nej, nu ska jag fortsätta packa. Imorgon kommer mina bröder och hämtar mig med bil för att köra hem mitt liv till Sverige. Tack och hej, leverpastej.




Jag & min andra halva

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu är martin o eric på väg o hämtar dej. Ringde i 9-tiden, då var de utanför Karlstad. Hoppas du har packat färdigt när de kommer. Kör försiktigt hem. Ha de o VÄLKOMMEN HEM TILL SWEDEN

2009-08-15 @ 11:34:30
Postat av: Anonym

hoppas resan hem går bra! vi ses snart igen :) PUSS PUSS DARLING <3

2009-08-15 @ 21:36:42

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0