Att så lite kan göra så mycket

Idag har jag verkligen fått min livsgnistra tillbaka. Det började kännas väldigt värdelöst alltihop, men idag vände det. Tack vare ams, och Linda såklart :) Jag tog tummen ur arslet och gick till ams, och därifrån fick jag sådan positiv respons att jag kände mig så energiladdad när jag gick därifrån. Min handledare var verkligen hur bra som helst, och hon nästan garanterade mig jobb så bra som mitt CV såg ut. Då blev jag glad. Annars hör man mest: Nej Elin, det kommer dröja innan du får jobb och bla bla bla. Så en än gång ploppade min egna lägenhet upp i huvudet och det kanske inte är så omöjligt som det verkar. Bara att rätt personer får se mitt CV, och det ska min handledare hjälpa mig med. Så nu är jag iallafall anmäld till A-kassan och har fått tips om jobb som ingen annan har fått syn på än. Men först och främst ska jag genomföra min sista tid på laboratioriet i Oslo 4-14 jan. Så på söndag åker jag dit för att fylla på min plånbok lite. Sen jäklar ska det hända grejer sörrö!

Så mitt tips för er utan jobb som känner att livet är hopplöst:
1. Träffa en god vän
2. Be att få prata med en handledare på ams. De ger en så bra energi att det är magiskt åt det. ;) Pepp, pepp, pepp.

Kommentarer
Postat av: sara

Neej vad rooligt, Pepp Pepp Pepp :)

2009-12-29 @ 22:56:15
Postat av: elin

wiie sara, på fredag ses vi! =)

2009-12-29 @ 23:15:16
URL: http://elpejlin.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0