Sluta provsmälla raketerna

Jag ogillar de här dagarna före och efter nyårsafton, när det ska hålla på skjutas raketer och smällare lite här och där. Inte för min skull (jag var bara livrädd när jag var liten) men för djurens skull. Jag var nyss ute och gick med Jeppus när det plötsligt började skjutas raketer. Hunden tvärstannar, ställer sig och skakar och vääägrar ta ett steg till. När jag har stått och pipit och berömt honom 100-tals gånger, och när jag tillslut släppt kopplet och gått många många meter ifrån han, då när han kommer springandes som en liten bäbis, ja då smäller det igen och det blir samma visa igen. Han skakar som ett litet asplöv. Stackars lilla skruttis. Jag tycker att det borde vara mycket strängare med lagen om att man endast får smälla smällare och skjuta raketer på självaste nyårafton.


Min lurvtuss & jag på julafton ♥


Kommentarer
Postat av: Sebbe

hur kommer du fira det nya året? =)

kramar!

2009-12-29 @ 19:31:35
URL: http://lookstylish.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0