Idag tog jag steget

Är det möjligt att ha sån träningsvärk som jag har idag eller? Jisses. Kan inte gå i trappor, kan inte böja mig ner och kan inte ens sitta när jag kissar. Fick byta byxor imorse för att jag inte kunde gå i mina taighta Fornarina, och det verkar bara bli värre och värre! Vanligtvis brukar jag tycka att det är skönt att få träningsvärk då man vet att man har ansträngt sig ordentligt, men den här gången så är det inte nådigt! Allt pga utfallen med stång igår. Ser nog ut som att jag fått en påle i röven när jag går ; )

Vet ni vad jag har gjort idag? Jag har sagt upp mig! Och jag gjorde helt rätt. Jag orkar verkligen inte med att ta emot så mycket skit varje dag, att ha en så stor press och att inte ha någon egen vilja. Det är inte värt att ha den ångesten och ont-i-magen-känslan varje dag man ska gå till jobbet. Stämingen och kollegorna har verkligen varit det som har legat på topp hela tiden, men stämningen har tyvärr skjunkit nu när pressen har ökat och alla har tappat motivationen. En efter en slutar, och under de närmaste 2-3 veckorna kommer mer än hälften av alla att ha slutat, så det finns inte en chans att jag skulle vara kvar. Det har liksom alltid varit kompisarna på jobbet som har gjort att man trivts väldigt bra där ändå, men nu när alla slutar finns det alltså ingenting som lockar mig att stanna kvar. Jag har ändå varit där ett halvår nu så jag känner mig väldigt nöjd över att ha varit där så pass länge ändå. Så den 3:e mars går jag ut från Viasats dörr med ett kilo lättare hjärta! Det firade jag med att köpa ett jättesött lipgloss idag från Isadora, med vårens färg - taffet pink, jätte fint. Vart är våren btw? Kontigt nog var det mer vår i Bodø, som ligger nästan längst upp i Norge, än vad det är här i Oslo. Men det börjar töa nu iallafall, så man får väl hålla tummarna!


 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hallo, jag får hålla tummarna att du får ett annat jobb som du trivs bättre med. Här i sweden finns det ju knappt nå jobb alls att få. Här blir folk uppsagda, en efter en. Ha de.

2009-02-17 @ 19:40:23
Postat av: hanna

Vad skönt att du tog steget gumsan :) Nu får du ragga upp ett roligare jobb! PUSS

2009-02-19 @ 14:29:33
URL: http://ladystardust.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0