Årsresume

Detta år som gått kan jag sammanfatta som mitt & Josses år i Norges huvudstad, Oslo. Den 3e januari 2008 packade vi bilen och körde hela vägen hit. Jag själv trodde jag skulle flytta hem redan efter 1 vecka, men månaderna gick och nu är det alltså årsdagen imorgon! Helt otroligt. Det visar hur bra jag verkligen trivs och hur himla kul jag haft under året som gått. Det är lätt det bästa året under hela mitt snart 21 åriga liv! Ångrar inte en sekund att jag flyttade hit.


Från januari till mars bodde vi i ett kollektiv med 4 andra svenskar som vi inte kände från början. Malin, Lotta, Maggie och Marcus, vilket visade sig vara 4 helt fantastiska människor! Att bo i kollektiv kan jag verkligen rekomendera till ett "första boende" då man lär känna mycket folk väldigt snabbt! Att det blir fest var och varannan dag är smällar man får ta : ) Jobbet jag hade då var som ekonomiassistent på Elkjöps fakturaavdelning.

   


I slutet av mars åkte jag, Josse & Lotta iväg till Sälen för att roa oss i skidbacken och på AfterSki'n. Riktigt kul vecka, och när vi kom hem så flyttade vi tre vidare till en annan lägenhet. Vi kände att vi ville få lite mer ordning på tillvaron eftersom vi tyckte att det började bli för stökigt i den gamla lägenheten. Sagt och gjort, vi tre ordningsamma flickor flyttade till den finaste lägenheten vi kunde få tag på och oj så bra vi trivdes till en början! Sommaren kom, jag och Josse fick ett gemensamt jobb på Oasen Hageland där vi säsongsjobbade till i början av juli. Vi fick även ett extrajobb som maskot, vilket vi har än idag.
I juli åkte vi hem till Sverige för att ta lite semester, det är nämligen inte lätt att vila upp sig här! Och när vi kom tillbaka efter 3 veckor var det dags att bli lurade på våran deposition som vi lagt ut till lägenheten. Våran förra hyresvärd var scitzo och totalt dum i huvudet, så därifrån flyttade vi så fort vi fick tag i den här lägenheten vi bor i idag. Mycket klokt val!  

   


Hit, här vi bor nu, flyttade vi alltså i början av augusti. Riktigt härlig lägenhet med 2 våningar. Josse och jag fick jobb på Viasat Kundeservice där vi jobbar än idag. Jag tror att det var  i början av september som Åsa flyttade hit - Lottas kompis från Norrköping. Åsa visade sig vara en riktig tok som jag började gilla direkt! Men sist men inte minst, hon gjorde så att vi fick betala lägre hyra, haha! David, en av Josses kompisar bodde även här i en månad = ännu lägre hyra! Men det blev nog lite för mycket för han att få sova på soffan och att dela lägenhet med 4 fnittrande tjejer, så han flyttade till ett annat ställe sen.. Det skulle nog jag också ha gjort om jag var kille : ) Hur som helst så flöt livet på väldigt bra. Josse och jag jobbade väldigt mycket, nästan för mycket, vilket har resulterat att vi har varit lite utslitna ibland. Speciellt när man inte vilat upp sig på de dagar vi varit lediga, utan då har vi istället hittat på massa annat, som bla festat. Men gissa om att vi har haft kul! Man är bara ung en gång vettni.

  
 
December kom och det var dags att säga adjö till Åsa. Hon ska nämligen ut och resa (avis?! näääj) men jag hoppas att hon kommer tillbaka efter det! En tripp hem över jul blev det, och nu är det bara att se fram emot våra ev. utlandsresa som jag längtar till!

  
 
Den mystisk frågan är bara; Hur kan Josse & jag inte ha tröttnat på varandra? Vi har nästan varit med varandra dygnet runt i ett år men ändå tröttnar vi aldrig på varandra. Det är nästan tvärtom istället - när vi är i från varandra så känner man sig halv & tom innuti och längtar tills man ses igen! Vi delar rum, vi sover till och med i samma säng, vi jobbar på samma jobb, vi läser varandras tankar och fyller i varandras meningar. Visst har det väl hänt någon gång att vi blivit lite sura på varandra, men det händer mest när det är andra folk inblandade och det går oftast över inom den närmsta timmen : ) Nej, Josefine Åberg, I löööv you, och tack för att du gjort mitt år till det bästa!

Även tack till alla andra gullungar som jag lärt känna! Det är sjukt att man känner fler här än vad man gör hemma i Sverige. En stoooor klem (=kram) till er alla  ♥

Tack för att ni har gjort mitt 2008!

   

Kommentarer
Postat av: Josse

tack själv min älsklings-elin! :) skulle aldrig klara mig utan dig! tutti&frutti, de e ju så de e ;)

nu kör vi järnet och gör 2009 MINST lika bra! <3

2009-01-02 @ 18:59:33
Postat av: Mamma

Hallo hallo, det här var kul att läsa. Tänk vad mycket det har hänt för er på ett år. Hoppas ni får en trevlig helg(nu när ni äntligen är helt lediga). Vi har det kallt -10 grader i morse. Jag är också ledig i helgen. Ha de.

2009-01-02 @ 19:07:52

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0