Krig

Här i Oslo är det krig, typ. (<--Klicka på länken så får ni se)
Nu ikväll när jag & Josse kom ut från vårat jobb såg vi massa polisbilar med tjocka galler över rutorna, överallt. Motorcykelpoliser, polishelikoptrar och reflexvästade människor var man än vände sig. Vad hade skett? Luften gick inte att andas in, det stack i hals, ögon & näsa. Tårgas?

Ja.. det var alltså meningen att vi skulle jobba över idag, för annars hade vi kommit mitt upp i kaoset.
Det har alltså varit, och är fortfarande, demostration för Israel eller nåt liknande i hela Oslo idag. När vi gick en sväng på Karl Johan så såg vi att alla rutor var krossade, och hela centrum var upp och nedvänt. Demostranterna hade kastat brandbomber, fyrverkerier, krossat alla rutor till butiker & restauranger, slagit ner massa journalister och poliserna hade svarat med att kasta massa tårgas tillbaka, vilket kändes när vi kom ut. Alla sprang runt med halsdkar för munnen och det kändes bara allmänt obehagligt. Sånt händer ju inte här där vi bor! Men tydligen.. idioter. Hela centrum är ju förstört nu :(  



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hallo, usch vad läbbigt. Vilken tur att ni inte hamnade mitt i skiten. Ha de.

2009-01-09 @ 09:55:48
Postat av: Johanna

Jag gick från storinget hem till mig vid 21 tiden, såg massa folk, hade musik i øronen och tænkte inte mer på det. Nær min sysrer ringer i panik idag och sett de på nyheterna førstod jag varfør de var så mycket fokk, hahaha!

2009-01-09 @ 13:09:30
URL: http://jobengtsson.blogg.se/
Postat av: hanna

haha ja man har ju sina behov här i livet ;) HUR MÅR DU OCH ALLT? akta dig för kriget fööö faaan

2009-01-10 @ 17:27:56
URL: http://ladystardust.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0