En slitsam men bra dag

Idag har jag inte bara svarta snorkråkor i näsan  av allt sot, idag har jag sett ut som en riktig sotare i både ansikte, hår & händer. "Här, ta lite Jif och en trasa att torka dig i ansiktet med. Du är helt svart!" Men istället för at spruta ner mig med skurmedel sa jag att jag skulle sätta mig tätt intill de fina damerna med pälsjackor på T-banan hem och luta mig mot dem lite extra mycket. Då blev Henrik stolt över mig, haha. Det ska ju faktiskt synnas att man har jobbat, eller låter jag för manlig ut då? Jag känner mig i och för sig inte så himla kvinnlig i mina arbetskläder :p

Hur som helst har det gått väldigt bra att jobba idag. Effektiv dag. Satt knappt stilla en sekund, förutom på lunchen då, där jag för övrigt åt världens godaste räksallad! Och imorgon ska vi tillbaka till samma ställe. Det är till en 3-våningsvilla som har brunnit ned helt till grunden, förutom på översta våningen där såklart ägaren ska bo. (Dummer?!) Så vi springer upp och ned för stegar (huset är uppbyggt på byggställningar), går över ostabila plankor som tippar lite då & då (har haft många nära-döden-upplevelser idag), och där kämpar vi med att lyfta ned tusentals skittunga flyttkartonger. Böcker väger otroligt mycket och min rygg har gjort sitt idag känner jag. De sista kartongerna vi skulle bära ned orkade jag verkligen inte, även fast de var lättare än de vi hade burit innan. Jag var, och är, helt slut! Men jag gillar fysiska jobb. Mår så mycket bättre av det än att sitta stilla på en stol & svara i telefon eller knappra på en dator hela dagarna. Och nu behöver man ju inte ha lika mycket ångest om man inte hinner/orkar gå iväg till gymmet : )  ...men en liten springtur på löpbandet ska jag försöka orka med idag, så kan jag verkligen gå och lägga mig med gått samvete!


Syns det att jag har tvättat händerna 4 ggr nu?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Va bra att du får din träning på jobbet. Har du talat om att du åker hem till sweden en vecka? Ha de.

2009-03-11 @ 10:44:06

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0