Ny vecka & nytt jobb

Waschera? : )

Då har ännu en helg gått förbi, och ännu en måndag är här. Och jag har fått nytt jobb! Mycket som händer på kort tid här. Så idag och imorgon jobbar jag dubbelt, mellan o7.3o-21.o5, ! yey !, på både ISS & Viasat. Men idag fick jag sluta lite tidigare på det nya jobbet för att hinna hem emellan, snällt, och egentligen ännu tidigare eftersom vi blev klara på det stället vi var på mycket tidigare än räknat.
Vad har jag då fått för jobb? Jo, jag & Josse (såklart!) har börjat som skadesanerare. Får åka ut till olika ställen där det har brunnit, varit inbrott, vattenläcka osv, så får vi ta hand om grejerna som blivit skadade. Det är i och för sig väldigt blandat vad man gör om dagarna, men som idag t ex fick jag följa med till en lägenhet där allt har brunnit upp. Stackarn som bodde där hade ingen försikkring eller någonting, förstod inte norska och hade mist allt han ägde i branden. Kvar var bara svarta kol-väggar & halva teckningar av hans små barn.. Det vi fick göra då var att slå sönder alla förstörda möbler och slänga allt småskräp som var kvar. Imorgon däremot ska vi bort till Kongsvinger, ligger ca 1 timme härifrån, och finputsa efter en husrenovering där en rik pilot bor. Så ingen dag är den andra lik. Verkar iallafall vara ett spännande jobb med trevliga människor & med väldigt mycket egen-vilja. Jag tycker bättre om ett jobb där man får vara med och bestämma än att det ska sitta en "hög" person som ser ner på en och pekar på allt vad man ska göra, hur, när och var. Här är det verkligen ingen press, utan bara allt blir klart får man ta vilken tid på sig som man vill. Dock smakar det brand i munnen just nu och jag har svarta snorkråkor, haha!

Nej, nu är det dags att åka vidare till nästa jobb! "Välkommen till Viasat, du pratar med Elin..."  Näst sista dagen jag säger det : ))


Kid Cudi - Day and night

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallo, svarta snorkråkor, hugaligen!! Hoppas ni tycker att det går bra att jobba. Ringde idag i 3-tiden men fick ej ngt. svar. Vi får höras en annan dag. Sov gott inatt så du orkar med morrondagen. Ha de.

2009-03-02 @ 21:17:24
Postat av: Mamma

Hallo igen, glömde säga igår att farmor blev jätteglad för kortet (hon fick det igår) Ha de.

2009-03-03 @ 15:03:20

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0