Hjort är gjort

Vilken seg dag. Det regnar ute och är gråare än gråast. Känner mig bakis, trots att jag inte druckit en droppe i helgen. Mia och jag har bestämt att vi ska gå och sola, gå till BIT och köpa sallad, gå hem igen och kolla på Skrotnisse. Kommer ni ihåg han? Det gör knappt jag. Kommer bara ihåg att programmen var läskiga och att Skrotnisse hade stor näsa. Men hur många år sedan kan det ha varit som det gick? 10-15?


Josse och jag har varit i Bergen och jobba från i torsdags, som Mumin och Knerten. Det har gått väldigt bra, och vi har fått bott på fina hotell med good frukost. Vägen dit var dock läskig. Fick köra en annan väg, så vi körde över fjällen. Vet ni vad vi såg? EN VARG! Mitt ute på prärien, höll jag på säga - mitt ute på fjället. Ni anar inte hur lättskrämda vi var efter det. Varenda liten snöboll väjade vi för och skrek i panik haha. 

Nu ser jag fram emot den kommande veckan! Får lite besök.
Och på tisdag är det bara 1 vecka kvar tills jag åker hem igen, med blandade känslor än en gång. Får se om det blir nå jobb hemma. Nu har iallafall Kalas öppnat på onsdagar, så då får jag lite där. Men annars får jag ta mitt pick och pack och återvända hit till Oslo igen i januari. Time will tell!

Och förresten, jag tog svininfluensasprutan i torsdags. Fick ta den på jobbet, och slapp kö och väntetid så det var ju bra. Men fy faan vad jag har haft ont i armen efter det. I fredags kunde jag inte röra den överhuvudtaget, så Mumin fick vara enarmad. Det gör liksom inte ont där jag tagit sprutan, men hela armen får liksom sendrag och kramp så fort man försöker lyfta den. Det går inte riktigt att beskriva, men det är inte skönt iallafall. Hade aldrig tagit sprutan om jag inte hade behövt.. Sprutan gjorde dessutom ooont. Spände som fasen. Sen är det väl olika från person till person, men detta var inget för mig iallafall. Men hjort är gjort (som var Josses & mitt talesätt när vi körde bilen till & från Bergen, pga av alla varning-för-hjort skyltarna)


Mia & Jag


Kommentarer
Postat av: <

Hallo, hallo! Skönt att ni är tillbaka till Oslo igen. Såg på nätet att någon i Bergen i söndags hade förstört hela pepparkakebyn för barnen i Bergen. Var det josse o du som var ute och röjde bland barnens fina pepparkakshus? Hoppas du får en bra uke, innnan du kommer hem. Hälsa dom jag känner, ha de bäst.

2009-11-23 @ 19:11:49
Postat av: Sara

Bergen är ju min by, trivdes ni bra här i regnet? ;) Körde ni över Hardangervidda? Skulle rekommendera flyg nästa gång - haha. Den där vägen tar ju en evighet på vintern (well, på sommaren också...)

2009-11-23 @ 20:22:41
URL: http://metrobloggen.se/brus
Postat av: Sara

Bergen är ju min by, trivdes ni bra här i regnet? ;) Körde ni över Hardangervidda? Skulle rekommendera flyg nästa gång - haha. Den där vägen tar ju en evighet på vintern (well, på sommaren också...)

2009-11-23 @ 20:22:51
URL: http://metrobloggen.se/brus

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback