Känner mig hotad av svininfluensan

Detta har jag hållt på med mest hela dagen idag:



Märkt och staplat upp vaccinet till svininfluensan.
Jag känner mig lite hotad till den sjukdomen faktiskt. Alla på jobbet (ca 30 st) utom jag & 3 till har antingen haft den, har den eller har fått vaccin mot den. Känns som att jag kan vakna upp vilken dag som helst och ha svininfluensan, och då kommer jag att gråta floder! Iallafall om det gör så att jag blir så sjuk att jag måste stanna hemma från jobbet. Det skulle förstöra väldigt väldigt mycket.. Så just nu nekar jag att jag har ont i halsen och är lite snuvig, för jag ska inte bli sjuk. Punkt slut. Det som kan öka risken lite är att jag nu ska gå till Calmeyers, och där ligger Josse och är typ dödssjuk.. Men jag kan inte slita mig!

Kommentarer
Postat av: josse

jag ska inte slänga några baciller på dig, dem ska jag hålla för mig själv, oavsett vad jag har för filurer i min kropp! så don't worry! ;)

2009-11-03 @ 21:30:02
Postat av: Mamma

Hej hej, det här stod i tidningen idag: Receptfri medicin i Norge. Man får köpa medicinerna Tamiflu och Relezena receptfritt. Viktigt att den påbörjas inom 2 dygn efter de första symtomen. Man måste fylla i ett papper på apoteket. Bara så att du vet. Håller alla tummar att du slipper. Själv är jag bara vanligt förkyld. Ha de bäst.

2009-11-04 @ 09:56:19

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0