Fram med sanningen och hata mig om ni vill.

All min energi har gått ur mig. Ska ur med sanningen här och nu så att ni vet varför jag är så dyster hela tiden, men i lördags brast det och jag grät i timmar..

Jag har alltså bott på Calmeyersgate med mina vänner, bla Josse, sedan början på maj. De 2 tjejerna som tog in oss verkade hur trevliga som helst, och vi skulle få det så bra. När vi väl började känna varandra var de inte lika snälla längre. Rent ut sagt elaka.

1. Till en början portade de min vän Glenn som jag känt under hela min vistelse i Oslo.
Anledning: De hade hört att han var lite skum.
Sannigen: Om de någongång hade träffat honom skulle de ha heeelt andra åsikter. Visst att han inte är världens lydigaste, men han skulle aldrig göra något ont mot oss. Men bara för att det var min vän så fick han inte visa sig där.

2. Jag träffade mitt nuvarande ex där, han bodde granne med oss och var väldigt bra kompis med de 2 tjejerna. Men så fort vi började träffas så växte det ett stort hat till honom från de 2. Han fick inte visa sig där längre.
Anledning: Han var otrevlig. De 2 kunde inte känna sig säkra i "sitt egna hem" och de blev irriterade på han så fort han öppnade munnen. Nu kunde vi inte träffas på normalt sätt då han inte heller hade något riktigt hem. Han skulle ur sitt drogberoende och då kunde han inte bo på samma ställe som förr. Jag var hans trygghet, men nu kunde jag inte vara det längre.
Sanningen: Alla andra älskar/älskade honom. Gjorde inte en fluga förnär och var översocial med allt & alla. Även mot de 2, tills att de började bli kaxiga mot honom och han inte orkade lägga ner sin energi på dem.

Slutsatsen av detta:
Jag tröttnade och längtade hem mer än någonsin. Jag flyttade hem. Det tog slut med mitt ex bara för att vi varit med om för mycket negativt. Vi kämpade men fick bara skit tillbaka. Kan lova att vi höll ut länge nog, 3 månader i hat! Inte så länge tänker ni, men tänk er varje dag i 3 månader. Idag är vi väldigt goda vänner och det är han jag kan prata bäst med om allt detta. Han ger mig hopp om mig själv.

3. Jag flyttade tillbaka. I hopp om att det var bättre stämning i lägenheten eftersom de bra människorna Michelle, Bea & Bettan kommit in. Jag blev lovad att jag fick bo där i en månad, då jag endast skulle jobba under nov, med Josse. Innan hon flyttar till Australien. Efter en vecka var det: "Elin, du får inte bo här längre." Så förra veckan blev jag utslängd på gatan, utan någonstans att ta vägen.
Anledningen: "Det bor för mycket folk här."
Sanningen: Det bor 2 mindre där denna månad + att jag delar säng med Josse. Vad är problemet?

(Tack Mia för att du räddade mig.)

4. I går fick jag besöksförbud på Calmeyersgate.
Anledning: Jag är otrevlig & pratar skit.
Sannigen: 1. Jag smörar inte till folk som är elaka mot mig & mina vänner. Men jag har aldrig varit otrevlig. 2. Det skitsnacket de menar är när jag sa till en gemensam vän i lördags att jag blivit utslängd på gatan och att jag var väldigt ledsen över det. Efter det frågade han ena tjejen "varför"? Ingenting mer. Är det skitsnack det?

- Måste tillägga att hela tiden har det varit 2 mot minst 5. Och 2 vinner alltid mot 5.
- Måste också tillägga att detta är bara det de har gjort mot mig. Det de har gjort mot det andra tänker jag inte ta upp här.

Och nu är det så att jag aldrig skulle hänga ut någon eller några personer på detta vis om jag inte tyckte att de här personerna var så pass orättvisa, elaka och hjärtlösa mot andra. 

Allt detta under denna långa tid har gjort att all min energi och glädje är som bortblåst. De gör oss till onda människor också eftersom vi pratar om dem väldigt mycket. Sånna är vi inte egentligen. Men det är det enda som snurrar runt i hjärnan. Jag har inte ens kunnat slappna av i helgen, när jag fick besök av Daniel. Istället så var jag nere på botten och jag ville inte ens kramas. Förlåt, men jag är inte mig själv längre.

I tillägg har jag press & bråk på mig hemifrån om pengar med en vän som jag tror bandet har brustit mellan oss, tyvärr. Så jag känner mig inte trygg eller mig själv någonstans.

Orkar snart inte längre.
När ska ljuset komma? Just nu finns faktiskt inget ljus överhuvudtaget.. 

Kommentarer
Postat av: Sararan

Elin,älskade vännen <3 Dom där två tjejerna är inte gjorda av denna värld, elakhet i ren form. Verkar ganska solklart att dom är avundsjuka på dig & ser dig som något slags hot. dom förtjänar inte din vänskap, men mest av allt så förtjänar inte du att ta denna skit!! Åk hem, bo i Daniels gästrum :P o häng med till Thaijlandet :) Finns alltid här, hoppas du vet det... Varma Kramar bussyster <3

2009-11-09 @ 21:25:15
Postat av: josse

hjærtat, det finns alltid ljus! tænk på att vi har varandra just nu, du ær inte ensam som går igenom den hær skiten! men snart ær det øver før oss alla, før gott! och jag finns alltid hær før dig, før alltid <3

2009-11-10 @ 09:08:31
Postat av: Mamma

Du o jag har pratat mycket på telefonen, du vet vad jag tycker. Jättefint skrivet av Sara o Josse. Det är bara 3 veckor innan du kommer hem. Ha det bäst.

2009-11-10 @ 15:37:12
Postat av: Mamma

Hej hej! Lars Winnerbäck ställer in sina konserter i norska Arendal på tisdag och Larvik på onsdag p.g.a. att en av hans musiker har drabbats av svininfluensan. Turne´n startar istället upp igen i Oslo den 12 november. Det här stod i UNT. i morse. Ha de bäst.

2009-11-11 @ 10:50:52

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0