I got a job

Idag har jag jobbat. Tänk, inte ens 1 dag tog det från att jag sende in söknad till att jag fick jobb! Helt sjukt att det kan vara sådan skillnad på Sverige och Norge. Jag fick jobba i en reception idag, och ska även jobba där imorgon. På en jurist-och advokatfirma. Bara högsatta advokater och jurister, och så jag. Hmm.. kändes väldigt skumt och svårt från början, men det lättade lite efter som dagen gick. Fick bara ta 3 samtal, sen fick jag bara sitta och lyssna och anteckna hela dagen. Lättförtjänta pengar! Imorgon får jag antagligen ta lite fler samtal, men sen ska jag inte vara där mer. Alltid skönt att skylla på att man är ny vikarie, för då får man inte alls lika höga krav på sig.

Helgen var iallafall bra. I lördags var vi ute. I söndags hade vi filmkväll med tjejerna. Tomten är far till alla barn :) och så åt vi massa massa popcorn! Massa popcorn. :)

Nu har jag iallafall bestämt att jag åker hem imorgon, som planerat. Sen jobbar jag helgen hemma. Först i Norrköping som mumin, sen Kalas på natten. Ser till att träffa min snusmumrik & vännerna. Sen åker jag tillbaka hit till Oslo på söndag eller måndag, och stannar här i >1 månad för att jobba och njuta av detta liv. Det blir asbra!

Här kommer bilderna på de söta sambosarna:



Micha & Bea


Söta Bettan & Bea


Ett okänt troll & Josse


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0