Det skulle finnas fler spargrisar

Sitter och kollar på Lyxfällan nu och jag förstår inte hur vissa människor tänker och hur de behandlar sin ekonmi.

Jag tror det beror en hel del, till och med mestadels, på uppväxten, och jag ska vara glad över den uppväxt jag har haft när det gäller pengar. Mina föräldrar, speciellt pappa, har varit stenhård med att man inte ska göra av med mer pengar än vad man har. Inte låna pengar för att köpa eller göra någontng, utan då får man vänta eller spara tills man kan köpa det själv. Och på så vis har jag blivit duktig på att hantera pengar motför många andra jag känner. När jag får en skuld, det kan handla om ynka 20 kr, så får jag alltid en klump i magen & blir stressad när jag tänker på att jag måste betala tillbaka det förr eller senare. Tänk nu de här Lyxfälla-paret som har skulder på 500 000:-, har en sammanlagd inkomst på 20 000:-/månaden och har sitt andra barn på G. Snacka om en tickande bomb i magen! 




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0