I'm on my way

Idag har det varit en väldigt bra dag! Ni ser, livet går verkligen som i en bergochdalbana. Men oftast har man det väldigt bra, bara det att man verkar uppmärksamma det dåliga mer. Typiskt människor. Jag tror det ligger på 90/10 för mig, men ibland tar de där 10 % dåliga över de 90% braiga, och så får man bara acceptera att det blir ibland. Det kunde lika gärna ha varit 20/80 eller 50/50 så jag är såå nöjd med min tillvaro om jag bara tänker efter! Man ska vara glad över att man har blivit tilldelat ett så fint människoliv. ♥ Man bestämmer bara själv hur och vad man vill göra med det.

Jaja, hur som helst.. Mamma och jag har tillbringat hela dagen i Uppsala där vi har strosat runt på IKEA, där vi också gick vilse gång på gång, så vi tillslut fick en karta av kundtjänst. :p Åt jordens mäktigaste kladdkaka så båda vi fick kväljningar och det slutade med att kvittot var trippeldubbelt så långt än vad vi hade räknat med från början. Tänk själv när man blir mamma och har en dotter som lägger i en grej efter den andra, och tanken man tänker när de hamnar där är: Äh, det är ju ändå så billigt! Tack iallafall mamma, för alla saker! Guld värt.

Efter vims-trippen inne på IKEA svängde vi in på Stadium, där jag BARA skulle TITTA efter en jacka. Påsen jag kom ut med innehöll både jacka, träningsbyxor och en fräsch mössa. Fiiint! 

När vi var på väg hem i bilen så ringde mobilen, och jag blev bjuden på fika imorgon av en okänd Jesper kl 16.oo. Så imorgon blir det mitt livs första blinddate! I och för sig handlar själva daten om jobb på Kalas, men det lät mer som en date :)

Dessutom ser jag nu att jag ska få ferie-pengar från Oslo nu på måndag, så jippi, nu kan jag flytta den 1 oktober!
Salabacke, here I come!

Så ja, som ni hör har dagen varit tip-top och helgen kommer bli ännu bättre känner jag på mig!




Kommentarer
Postat av: Johan Lindberg

Välkommen till beverly hills, a.k.a Little Harbo :)

2009-09-05 @ 13:03:28
Postat av: elin

haha tack johan!

2009-09-05 @ 15:51:39
URL: http://elpejlin.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0