Loginn

Go kväll!
Nu sitter jag på hotell Loginn i Stockholm. Imorgonbitti åker ju jag och Jessica iväg på Viking Line-båten för att jobba i 24 dagar framöver, så för att slippa gå upp mitt i natten för att åka buss, tåg oh buss igen, så fick jag övernatta här istället. Jag var nog lite fördomsfull på det här hotellet från förra gången jag fick sova här. Hotellet är en båt, alltså en gammal båt som de har gjort om till hotell. Och förra gången jag fick sova här fick jag världens minsta rum (hytt). Det var knappt att man fick plats med benen när man satt på sängen. Så jag var inte sådär jätte sugen på att sova här igen då jag nästan fick cellskräck förra gången. Och jag med min enorma och blytunga väska som också skulle få plats denna gång? Det kommer aldrig gå tänkte jag. Men nu ikväll när jag kom hit så fick jag rum nr 107, och det var dubbelt så stort som det förra! Här får det plats 20 st Elin och allt känns redan mycket bättre. T.o.m brandvarnare finns det, pjuu :) 
Hur som helst. Imorgon börjar våran jobbresa. Och nu ser jag fram emot det! Det har jag gjort förrut också, tills i måndags när jag vaknade på morgonen. Fick fullständig panik och kände mig instängd i min egna kropp på något vis. Jag kände mig maktlös och nedstämd, som ni fick se i det förra inlägget. Allt kändes bara hopplöst och jag ville verkligen inte åka! Men efter en dag med Mikkis (i onsdags) så kändes allt toppen igen. Klart jag vill åka och det kommer bli kul! Visst kommer det komma dagar då det kommer kännas tungt att jobba, men oj oj vad glad jag kommer vara när det är över! Money money money och en mätt mage, hehe. Viking har en tendens att göra en så mätt! Tur att gym finns. Äta ofta och lite. Äta ofta och lite. Äta ofta och lite. Påminn mig om jag glömmer det, okej? Vill ju inte komma hem som en michelin-gubbe ;) God natt på er!



Min utsikt för stunden, El Stockholmo! (från mobilkameran)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hallo vilken fin utsikt!!!! Stockholm by night.

2010-02-20 @ 18:43:00

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0