På Viking Line

Godmorgon!
Här sitter jag alldeles nyvaken och ser att att vi är i Stockholm för tillfället för att vänta in passagerare. Eftersom mitt mobila internet inte fungerar på den finska sidan så får jag passa på nu! Ska försöka ladda ner lite sidor till mina studier så att jag kan plugga även när internet dör. Hur som helst gick gårdagen riktigt bra. Men det första vi fick reda på var att det skulle vara en finsk studentkryssning under helda dagen, så vi behövde inte jobba förrän på kvällen, sköönt. Alltså fick vi 3 pass mindre än beräknat, men ändå samma lön. Så under hela dagen så gick vi runt massa på båten, försökte hitta de bästa transportvägarna för Bob, åt åt åt, luktade på ALLA parfymer i taxfeen (det tog sin lilla tid), gick på bio och soov, för att sedan jobba två pass kl 20.30 och 21.45. Det var så skönt och kul att komma igång, så nu tror jag att tiden kommer rulla iväg utan att man tänker på det alltför mycket. Nej, nu ska jag ta en shot Aloe Vera, sen ska jag knacka på Jessicas hytt som ligger alldeles bredvid för att gå och äta frukost! Sen blir det ett pass kl 10.30 för att välkommna alla svenska passagerare och sen blir det en paus på 4 timmar, så sätter vi igång med ett pass till osv. (Förresten, alla tider jag skriver ut är finska tider = 1 timme framåt än den svenska) See you.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej hej, hoppas det gick skapligt att sova första natten. Här har vi riktigt oväder, snö o blåst. Hoppas att det inte gungar för mycket på sjön. Ha det så bra, hälsa Jessica.

2010-02-20 @ 18:48:30

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0