Crazy disco

Då var vi inne på 6:e dagen här på Viking Line, och det går faktiskt bättre och bättre för varje dag. Vi går ju som RM och som Bob varannan dag, så man hinner precis tröttna innan det är dags att byta. Igår hade vi ett riktigt galet disco med barnen! Herregud säger jag bara. Jessica gick som Bob och jag som RM, och eftersom det var så många barn där så var det svårt att organisera så att discot skulle bli så bra som möjligt, och att barnen inte skulle ramla och slå sig för de springer ju runt som dårar. Jag försökte iallafall få alla barnen att gå på ett led (tåg) efter Bob, och det började bra. Men det slutade med att tåget delade upp sig i många många delar, så två barn gick i ett eget led, 3 i ett annat, 5 i ett annat, 1 stackare i ett eget osv. och alla bara såg så förvirrade ut eftersom alla splittrades från Bob! Haha det var så vimsigt men det hade varit sjukt kul att se om någon hade filmat, heeeelt kaos :) men barnen är så söta! Fick en riktig favorit igår som hette Sune! Sune med ett riktigt flygande vitt dun-hår och han är väl ca 2 år kanske, men var jätteduktig på att prata.

Jag: Hej Sune, vågar du hälsa på Byggare Bob?
Sune: Jaaaaaaa det jö jag! *ser riktigt stolt ut*
Jag: Jaa, ska vi gå fram då?
Sune: Men jag kaaaan inte..

Då såg han helt plötsligt inte alls lika modig ut längre, utan han förklarade tydligt att han ville och vågade hälsa på Bob, men han kunde ju inte eftersom Sune hade godis i handen, och då kanske Bob skulle äta upp det. Jag förklarade att Bob inte alls skulle äta upp Sunes godis eftersom Bob bara äter godis på lördagar, och igår var det tisdag. Men nej, när Sune har bestämt sig så håller han sig fast vid det också! Han ville verkligen inte visa att han egentligen inte vågade hälsa på Bob. Åh, han var så söt. Synd att vi inte har mobilerna med oss när vi är ute, så man kunde ta lite kort och filma..

Idag är det sol ute på havs igen, och då ska vi passa på att gå upp på däck när vi stannar i Långnäs. Vi är i land i ca 15 min då, så då brukar vi passa på att ställa oss i lä, i solen och sola våra ansikten lite. Vi vill ju inte komma hem helt gråa efter 24 dagar instängda på en båt. Så brukar vi passa på att vinka till Malin & AC som är ombord och jobbar på systerfartyget Amorella, eftersom det är det enda stället vi är i land på samtidigt.



Såhär ser det ut utanför mitt fönster just nu.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Oh så fiint. Vi har också strålande väder idag, men kallt.

2010-02-24 @ 11:45:16
Postat av: josse

uuuuush va kallt det ser ut! men skont att det gar bra for er i alla fall :) saknar dig <3

2010-02-27 @ 08:02:58

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0