Min magkänsla fick bestämma

Gott nytt år på er!
Hoppas att år 2010 har börjat bra. Det har det gjort för mig kan jag lova! Eller ja, förutom att jag vaknade kl 14 och hade huvudvärk och shaky-shaky kropp så känner jag en sådan otrolig lättnad. Läs lite längre ner så får ni reda på varför.

Igår (nyårsafton) åkte jag till Linda i Gränby för att äta middag med henne, Sofia, Nicke & Fredrik. Mumma var det. Nyårsmat är alltid gott! Till det drack vi förstås lite vin och annat och spelade lite spel och bara hade det trevligt. Sen gick vi vidare till Mathilda där det var lite annat folk. Men eftersom jag blev tvungen att börja jobba kl 23 så fick jag helt enkelt bege mig till Kalas för att skåla med kollegorna istället kl 00. Första gången i mitt liv som jag inte hörde ett enda fyrverkeri! Skönt. Har alltid varit rädd för dem ändå :) Hur som helst var det verkligen kul att jobba då, och våran nya bartender Adam gav mig hela hans dricks för att han tyckte jag var så söt och duktig haha. Men verkligen snällt av han! Kommer ju däremot aldrig jobba med han igen, och ingen av de andra på Kalas heller, eftersom _ jag  sa  upp  mig _ idag. Därav den otroliga lättnaden! Har trivits väldigt bra på Kalas, men det har bara skapat problem runt omkring och man får en skitlön för så mycket slit. Och min rygg klarar inte det. Och i krogbranchen har "de högre" ingen förståelse för personalens behov osv. Så jag följde magkänslan än en gång och slutade! Quit. Kommer sakna många där, men hädanefter är det klackar, drinkar och dans som får gälla där istället, inget slit och slavjobb :) Pjuuu, så skönt det känns! Så nu har Sofia fått tagit min plats där, och hoppas verkligen att det går bra för henne ikväll!

Nu har alltså år 2010 börjat, och jag har blivit av med mina tyngsta stenar i magen/hjärtat och jag känner mig fri som en fågel. Det här året kommer bli hur bra som helst! Som jag skrev på facebook; 2010 kommer bli 2011 gånger bättre än 2009! Lite fyndigt sådär ;)

Nej, nu ska jag sova. Tappar snart huvudet på tangenterna.
Puss.


Sofia, Linda & jag på nyårsafton


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0