Rubbningar i tiden drabbar inte oss så mycket

Hej hej!
Här har fortfarande inte båt-turerna ordnat upp sig efter is-kaoset, utan nästan alla turer har ställts in eller rubbats helt i tid. Det har därmed lett till att vi nästan inte behöver jobba någonting, men får såklart betalt som om vi gör det. Igår stod vi i land i Finland hela dagen, så då passade vi på att ta en mils promenad i Åbo. Det var strålande väder och vi kom tillbaka alldeles solbrända i ansiktet. Vi var ju ute och gick i 3 timmar sammanlagt, så man var lite trött i benen efteråt. Vi hann ju se en hel del iallafall, och gick även lite på stan. Jag har ju aldrig varit i Finland förut, men nu kan jag ju bocka av det landet på besökta-länder-listan. Tycker inte att det räknas när man bara är ombord på en båt.. Men OJ vad konstigt det kändes när vi klev i land och att få gå på fast mark! Har ju inte gjort det på nästan 3 veckor. Det var lite läskigt faktiskt, och kändes på något vis väldigt sorgligt när vi gick av båten (även fast vi bara skulle gå i land ett litet tag). Men det kommer faktiskt bli svårt att hålla tårarna tillbaka när vi ska gå i land och aldrig mer komma tillbaka. Därför hoppas jag verkligen att vi får påsklovs-uppdraget också, för ingen av oss är redo att gå i land för alltid om en vecka!

Idag står vi i land i Stockholm hela dagen, men vi vet inte om vi orkar gå i land faktiskt. Håller nog oss här inne på båten istället tror jag. Eftersom vi inte kommer jobba någonting förrän ikväll kl 21.00 så tänkte vi gymma, sola på däck, basta och pyssla om oss själva istället medan Bob är på Spa (i tvättmaskinen!). Har ju hela båten för oss själva så vi kan hitta på vad som helst. Igår tex gick vi till lek- och spelrummet och körde motocykel, race och annat skoj tills vi höll på dö av skratt. Vill ju inte riktigt gå in där i vanliga fall när alla barnen är där. (Vi är ju bara 20 år äldre!) Idag när vi har svensk täckning hela dagen så tänkte jag även passa på att plugga en del. Vill ju inte tänka så mycket på det efter onsdag :) Förresten är jag så glad att jag fått godkänt på alla mina tentor än så länge! 22% avklarat av kursen nu!


Här står vi utanför våran kära Isabella, precis när vi gått i land.


I Åbo tittade sjöjungfruns stjärtfena fram ur isen.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0