Ta tag i dina drömmar

God morgon!
Vaknade äntligen ur min mardrömsnatt. Den här gången drömde jag att jag var på väg hem från jobbet, tror jag, i Oslo. Gick som vanligt upp i trapphuset, såg ett par män som stod där och kollade lite mystiskt. Jag försökte skynda mig att få upp mina nycklar då ena mannen stoppade mig och blev våldsam. Jag försökte slänga mig in i lägenheten och när jag väl lyckades komma in så var dörren bara halv när jag stängde den. Då stod det helt plötsligt en tjej i dörren som försökte trycka sig in. Och jag med all panik i mig försökte få tag på min mobil och slå polisens nr. Polisens nr som jag inte ens visste vad det var i Norge! Jag visste att det skulle vara antingen 112, 113 eller 114. Ett av de nr går till polisen, och de andra två går till ambulans och brandbil. Men så fort jag försökte ringa så sa en annan röst i luren: "Den du ringer kan ikke nås før øyeblikket..." och ingen av mina vänner svarade heller. Tillslut vet jag att jag hittade en skruvmejsel som jag hackade med på tjejen som försökte bryta sig in, och dog, då jag ristade mejseln över ryggen. Men då var det plötsligt en man som låg där med ögonen stirrande upp i taket. Hmm.. Efter ett tag fick jag tag på polisen iallafall men då var ju skräcken redan över. Sen plingade mobilen till av sms och jag vaknade upp till det verkliga livet! 

Det där med drömmar alltså.. Det kan faktiskt vara bra att skriva upp dem då de förekommer flera gånger om. För ca 1 år sedan drömde jag den här drömmen om katter varje natt i säkert 2 veckor. Tillslut orkade jag inte längre drömma den om och om igen, så jag ville veta vad de betydde. Jag skickade in beskrivning till 118 100 och fick ett ganska bra svar måste jag säga! Efter den dagen har jag aldrig drömt något liknande igen. Så om ni har en dröm (både obehaglig & behaglig) som ni drömmer flera gånger om, ta tag i den och kolla upp vad den betyder! Drömmar är som sagt en reaktion om vad som händer i det verkligen livet..



Kommentarer
Postat av: Josse

"Den du ringer kan ikke nås før øyeblikket..." .. jag førstår varfør du får det meddelandet i drømmen ;) Det ær ju 110, 112 och 113 man ringer :) førsøk att drømma om det istællet, då kanske det går bra! :P saknar dig gumman! <3 drøm søtt i fortsættningen!

2009-10-01 @ 15:30:12
Postat av: elin

haha så var det! men nu vet jag det och behöver kanske inte drömma nå sånt mer :) TACK! saknar dig med gumman!

2009-10-02 @ 02:13:42
URL: http://elpejlin.blogg.se/

Skriv gärna en kommentar, då blir Elin glad!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0